رییس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: حکومت امام حسن(ع) در طول شش ماه حکومت داری ایشان بر رعایت اعتدال و تقوا در جامعه و حفظ حقوق مستمندان بنا شده بود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد عظیمی افزود: بر اساس روایات و احادیث، امام حسن(ع) به کریم اهل بیت معروف است و این نشان گر زندگی کریمانه حضرت بود و بنای زندگی ایشان بر آن چه خدا و رسول او بیان کردند استوار شده بود.

وی بیان داشت: بندگی خدا ، اطاعت محض خدای متعال و توجه به وظایفی که برای حضرت مشخص شده بود از او کریم اهل بیت ساخته بود.

وی ابراز اشت: امام حسن(ع) در انجام وظیفه و تکلیف شرعی توجهی به نتیجه نداشت و در حقیقت به حفظ دین ،ایمان و حفظ امت اسلامی توجه داشت.

عظیمی گفت: امام مجتبی(ع) با گذشت و اهل عفو و بخشش بودند و در برخورد با دیگران سعی می کردند تعادل را رعایت کند.

وی ادامه داد: اگر دشمنی با آن حضرت روبرو می شد بدون پرخاشگری و عکس العمل تند ، با او کریمانه برخورد می کردند و همین امر باعث شده بود که دوست و دشمن مجذوب امام حسن(ع) شوند.

وی ابراز داشت: کریمانه زندگی کردن و کمک به مستمندان و بیچارگان از دیگر ویژگی های دومین امام شیعیان بود و سیره حکومتی آن حضرت نیز بر اساس دستورات خدا پی ریزی شده بود.

رییس دارالقرآن قم به اعتدال امام حسن(ع) در اداره حکومت اشاره کرد و افزود: آن حضرت در جایی که لازم بود در مقابل معاویه اعلان جنگ کردند و آن جا که شرع حکم می کرد به صلح با معاویه رضایت دادند.

وی اظهار داشت: بنای مخالفت حضرت در جنگ با معاویه این بود که ظلم را ریشه کن کرده و حقوق مستضعفین را از مستکبران بستاند اما به دلیل عدم همراهی مردم موفق نشد و با پذیرش صلح، توانست اسلام را نجات دهد./س

برچسب ها: قم ، حکومت ، امام حسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.