ميرقادري از ارسال روزانه 16 ميليون ليتر بنزين يورو4 مطابق با استاندارهاي جهاني به شرکت پالايش و پخش فراورده هاي نفتي خبر داد.

علي اکبر ميرقادري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: پالايشگاه امام خميني شازند اراک بعد از راه اندازي در حال حاضر به صورت کامل تکميل شده است تا جايي که روزانه 16 ميليون ليتر بنزين يورو 4 در اين پالايشگاه توليد مي شود.

وي باشاره به اينکه محصولات توليدي مطابق با استانداردهاي روز دنيا توليد مي شود افزود: محصولات نهايي توليد شده از واحدهاي مذکور به شرکت ملي پخش و شرکت هاي پتروشيمي مصرف کننده پروپيلن تحويل داده مي شود.

ميرقادري ادامه داد: واحدهاي اکتانايزر، ايزومرازيسيون و RFCC از جمله واحدهايي است که به علت انجام عملياتي از جنس فرايندهاي پتروشيمي توسعه يافت و هم اکنون به عنوان واحدهاي پتروپالايشگاهي در حال فعاليت است.

مديرعامل شرکت پالايش نفت امام خميني تاکيد کرد : واحدهاي اکتانايزر و ايزومراسيون با تبديل هيدروکربورهاي خطي به هيدروکربورهاي شاخه دار و با کاهش ميزان بنزن موجود در محصول، افزايش درجه آرام سوزي خوراک را در طول فرايند کاتاليستي عهده دار است.

وي گفت: در واحد RFCC نيز نفت کوره با ميزان گوگرد و رسوبات فلزي حداقل، به فرآورده هاي سبک و ارزشمند از جمله پروپيلن، گاز مايع، بنزين و گازوئيل تبديل مي شود.

ميرقاردي با بيان اينکه در حال حاضر روزانه نزديک 400 تن گوگرد در اين پالايشگاه توليد مي شود اظهار داشت: اين محصول توليد قابليت افزايش به مرز 600 تن در روز را دارد.

مديرعامل شرکت پالايش و نفت امام خميني اراک تاکيد کرد:در حال حاضر پروپيلن به صورت خالص به منظور تامين خوراک واحدهاي پتروشيمي کشور توليد و بارگيري مي شود و در واحدهاي پتروشيمي به فراورده باارزش تبديل مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پالايشگاه امام خميني اراک از دو قسمت پالايشگاه قديمي با قدمت 20 سال و پالايشگاه جديد که واحدهاي طرح توسعه در آن قرار دارد ، تشکيل شده است.

پيش راه اندازي پالايشگاه قديم در زمستان سال 1371 آغاز و در سال 1372 تمام واحدها در سرويس عملياتي قرار گرفت.

از واحدهاي قديمي مي توان به واحدهاي تقطير با ظرفيت 150 هزار بشکه در روز، واحد تبديل کاتاليستي با توليد بنزين سوپر و واحد کاهش گرانروي که ته مانده برج تقطير، در اين واحد براي سوخت نيروگاهها تهيه مي شود ، اشاره کرد.

همچنين واحد آيزوماکس به عنوان يکي از سودآورترين واحدهاي پالايشگاه با ظرفيت 24500 بشکه در روز در اين پالايشگاه قرار دارد.

براي راهبري اين واحدها ، واحدهاي جانبي شامل توليد آب، برق، بخار، آب مقطر و هواي فشرده ساخته شده است.

در سال 1382 و بر اساس سياست هاي وزارت نفت مبني بر توليد محصولات با استانداردهاي روز دنيا، واحدهاي طرح توسعه پالايشگاه با اهدافي مانند افزايش توليد بنزين از 4 ميليون ليتر در روز به 16 ميليون ليتر در روز و افزايش ظرفيت پالايشي از 170000 بشکه در روز به 250000 در روز طراحي شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، بنزین ، گوگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۲
فعلا بنزینی که ارایه می شود بسیار بد بو و دود زا ست که بلافاصله سردرد و حالت تهو ایجاد می کند .معلوم نیست بنزین هندی یا چینی؟ یا آفریقایی.؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۱:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۲
به ما ماشین یورو 4 را قالب کردند ولی هنوز از بنزین یورو4 در تبریز خبری نیست.!!!!!!
آخرین اخبار