موجودي آب مخازن سدهاي كشور تا پايان هفته گذشته به 39 درصد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون پنج ميليارد و 360 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال آبي گذشته، معادل 22 درصد كاهش نشان می دهد.

حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود شش ميليارد و 860 ميليون مترمكعب بوده است.

براساس این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نيز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، با 4.5 درصد كاهش به 18 ميليارد و 450 میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 19 ميليارد و 310 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، پنج ميليارد و 890 ميليون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان پنج ميليارد و 740 ميليون مترمکعب بوده است.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 2.7 درصد افزايش نشان مي دهد.

هم اکنون 39 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن آنکه مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در زمان كنوني 47.4 ميليارد مترمكعب گزارش شده است.

***كاهش 21 درصدي آب ورودي به مخازن سدهاي تهران

حجم آب ورودي به مخزن سدهاي تهران در سه ماهه نخست سال آبي جاري (ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه 92) با 21 درصد كاهش در مقايسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به كمتر از 158 ميليون مترمكعب رسيده است.

ميزان کنونی آب موجود در مخزن پنج سد زيرپوشش شركت آب منطقه اي تهران، به بيش از 425.5 ميليون مترمكعب رسيده كه اين ميزان در مقايسه با زمان مشابه سال پيش، 217.4 ميليون مترمكعب كمتر است. اين ميزان در زمان مشابه سال 91 افزون بر 643 ميليون مترمكعب ثبت شده بود.

براساس اين گزارش، حجم آب موجود در تمامي مخازن سدهاي تهران در مقايسه با زمان مشابه پارسال با كاهش روبرو است. اين كاهش حجم ذخيره آب در مخزن سد اميركبير 22، لتيان 22، لار 46، طالقان 105 و ماملو 24 ميليون مترمكعب اعلام شده است.

در زمان كنوني، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیركبیر 100، لتیان 39، لار 14.5، طالقان 154 و ماملو 117 میلیون مترمكعب گزارش شده است.

با توجه به شرايط ذخيره آب و كاهش منابع آبي در پشت سدهاي پنجگانه تهران، شهروندان تهراني مي بايست نسبت به رعايت الگوي مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سد ، آب ، مخازن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار