یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مردم در حماسه 9 دی خدشه ای را که عده ای ایجاد کرده بودند را ترمیم و با امام حسین (ع) تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران تخصصی ناجا که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: در 9 دی سال 88 مردم با امام حسین(ع) تجدید میثاق کرده و خدشه ای را که عده‌ای ایجاد کرده بودند را ترمیم کردند و این حرکت جمهوری اسلامی ایران را پایدار کرد.

وی بیان داشت: چون حرکت علیه ائمه اطهار(ع) و به خصوص امام حسین(ع) و ضد روحانیت ایجاد شده بود مردم طاقت نیاورده و حماسه 9 دی را آفریدند.

دشمنان در فتنه 88 می خواستند قدرت را دست بگیرند

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: دست بیگانگان در فتنه 88 بود و آنها ابراز خوشحالی و حمایت و پشتیبانی از فتنه گران کردند و عده ای ساده دل آنها را باور کردند، در حالیکه دشمنان می‌خواستند قدرت مملکت در دستان خودشان باشد.

وی بیان اینکه روحانیون نمونه‌ای در جامعه وجود دارد، ابراز کرد: هیچ وقت دستتان را از روحانیت جدا نکنید و ممکن است کسی در لباس روحانیت کار غیر اسلامی انجام دهد که باید گفت آنها روحانی نیست.

آیت الله علوی گرگانی یادآور شد: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرماید که بدانید دنیا به شما پشت می‌کند اما آخرت به سوی ما می‌آید، هر نفسی که می‌کشیم نردبانی به سوی قیامت است.

وی با بیان اینکه ما مرگ را بد می‌دانیم در حالی که مرگ برای اولیای خداوند درجه و مقام است، عنوان کرد: ما گرفتار عالم مادی هستیم و وقتی از این دنیا برویم عالم اراده و معنویت را در پیش داریم و خداوند همه کارها را آسان می‌کند.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند انبیا و امامان را برای سرپرستی و راهنمایی ما فرستاد و از آن جایی که انسان در دنیا برای نیازهای مادی به سرپرست احتیاج دارد برای روح خود نیز به سرپرست نیاز دارد./س

برچسب ها: قم ، تجدید ، میثاق ، مردم ، امام ، حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.