سنت نیکوی وقف ، میراث جاودان و چشمه همیشه جوشان زندگی انسان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : سنت نیکوی وقف ، میراث جاودان و چشمه همیشه جوشان زندگی انسان است و واقف با وقف تمام یا قسمتی از اموال، جاودانگی و رسیدن به کمال الهی را برای خود به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام و المسلین جباری در دیدار با مدیرکل و مدیران ادارات اوقاف شهرهای مازندران در بهشهر اظهار کرد: وقف در ایجاد عدالت در جامعه اسلامی اثرات فراوانی دارد و از فرهنگ وقف می توان برای رفع محرومیت در جامعه استفاده کرد.

امام جمعه بهشهر بیان کرد : فواید حاصل از موقوفات به همه افراد جامعه تعلق دارد بنابراین همه مردم و مسوولان در گسترش این سنت حسنه مسوول هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود : درآمد وقف تنها برای رفع مشکلات معیشتی نیست بلکه بهتر است وقف در راستای غنی کردن فرهنگ و حفاظت از ارزش ها و هنجارهای جامعه نیز به کار برده شود.

حجت الاسلام و المسلین جباری ادامه داد : زدودن فقر فرهنگی یکی از مهمترین راه های استفاده از وقف در جامعه است و وقف به عنوان سنت حسنه ای که هم در اسلام و هم قبل از آن وجود داشته است، تاثیر بسیار بالایی برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد.

وی گفت : پیش از پیروزی انقلاب وقف جایگاه و منزلتی نداشت اما با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی بدلیل اشراف ولی فقیه جامع الشرایط ، وقف از جایگاه و منزلتی رفیع بهره مند شد.

انتهای پیام /ز

برچسب ها: میراث ، وقف ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.