مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات 95 میلیون دلار کالا در مدت 9 ماه سال جاری از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف این منطقه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عرب باغی با اعلام این خبر افزود: این میزان کالا با 108 هزار تن وزن از این منطقه به 14 کشور ازجمله گرجستان ،ارمنستان ،تركمنستان و آذربايجان، افغانستان، پاكستان، تركيه، آلمان، امارات متحده عربي و ... صادر شده است.

وی عمده اقلام صادراتی در این مدت از گمرک منطقه آزاد ارس را كامیون، تریلر و موتور سیكلت، محصولات شیمیایی و مواد پلاستیكی، قیرنفت، گریس و روغن تصفیه دوم، بنزین و نفت سفید، گازوئیل و روغن صنعتی، ظروف شیشه ای، مبلمان، ماشین آلات و لوازم مكانیكی، پنبه، مصنوعات فلزی، ماسه و خاك سیلیس ، انواع محصولات صنایع غذایی و خشکبار، نخ، پالت چوبی و صفحه كابینت، ورق ام دی اف و آلاچیق، اسپری خوشبو كننده، ترامبولین و پارك بازی كودكان، لوازم برقی، پروفیل اعلام کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: واردات از گمرک منطقه آزاد ارس نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

محسن عرب باغی اظهار داشت: طی 9 ماه امسال 155 هزار تن کالا به ارزش 339 میلیون دلار از گمرک منطقه آزاد ارس وارد شده است.

وی افزود: ابزار و ماشین آلات مكانیكی، انواع ورق های ام دی اف، مواد پلاستیكی، سیلیكو منگنز، قطعات كامیون نخ و الیاف، اجزا و قطعات تریلر، انواع محصولات لاستیکی و پلاستیکی، سیگار و توتون و لوازم برقی از جمله کالاهای وارداتی از گمرک منطقه آزاد ارس در مدت یاد شده می باشند.

عرب باغی به سابقه 100 ساله حمل و نقل بین المللی ریلی و جاده ای در منطقه ارس اشاره کرد و گفت: منطقه ارس با قرار داشتن در مسیر 6 کریدور بین المللی حمل و نقل و بویژه جاده ابریشم همواره مورد توجه بازرگانان و تجار بوده و سابقه نزدیک به یک قرن فعالیت تجاری و گمرکی که ایجاد زیرساخت های بسیار مهمی از جمله خط آهن برقی متصل به خط آهن سراسری کشورهای cis نشان دهنده اهمیت این منطقه در فعالیت های ترانزیتی کالا بوده است.

محسن عرب باغی گفت: خط آهن قدیمی این منطقه به شهرک های صنعتی و حمل و نقلی توسعه یافته و امکان ترانزیت کالای تولیدکنندگان و بازرگانان از کشورهای مختلف بصورت مستقیم در این منطقه فراهم آمده است/س

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.