پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي تحت اين عنوان که « آژانس بين المللي انرژي اتمي چگونه به ترور دانشمندان هسته اي ايران کمک کرد » نوشت: ايران بار ديگر از آژانس بين المللي انرژي اتمي به علت اهمال در محافظت از اطلاعات محرمانه هسته اي اين کشور انتقاد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه ايران در امور اروپا و آمريکا روز يکشنبه گفت : « ما همواره به آژانس به سبب اهمال و بي توجهي در محافظت از اطلاعات محرمانه هسته اي ايران اعتراض کرده‌ايم. » 

وي به عنوان عضو ارشد تيم مذاکره کننده ايران در مذاکرات با شش قدرت جهان از آژانس بين المللي انرژي اتمي انتقاد و اعلام کرد بي توجهي آژانس در حفظ اطلاعات محرمانه ايران موجب انتشار فهرست اسامي دانشمندان هسته اي ايران و ترور آنها توسط رژيم صهيونيستي شده است. 

سازمان هاي جاسوسي اسرائيل و غرب با همکاري  گروهک تروريستي منافقين شماري از دانشمندان ايراني را طي چهار سال گذشته ترور کرده اند.

در پنجمين مورد از اين عمليات تروريستي که يازده ژانويه سال 2012 روي داد ، تروريست‌ها مصطفي احمدي روشن دانشمند ايراني و راننده وي را کشتند. 

اين انفجار در دومين سالگرد شهادت مسعود علي محمدي استاد دانشگاه و دانشمند هسته اي روي داد که ژانويه سال 2010 بر اثر حمله اي تروريستي و انفجار بمب در تهران جان خود را از دست داده بود. 

اين شيوه ترور بي شباهت با حمله تروريستي و انفجار بمب در سال 2010 نبود که با هدف ترور فريدون عباسي دواني رئيس سابق سازمان انرژي اتمي ايران و مجيد شهرياري همکار وي صورت گرفت. 

در اين حمله عباسي دواني جان سالم بدر برد و شهرياري به شهادت رسيد. 

داريوش رضايي نژاد دانشمند هسته اي ديگر نيز 23 ژوئيه سال 2011 به همين شيوه ترور شد. 

ايران اواخر ماه ژوئن اعلام کرد نيروهاي اطلاعاتي اين کشور همه عناصر تروريستي که در ترور دانشمندان هسته اي ايران دست داشته اند شناسايي و بازداشت کرده اند. 

وزارت اطلاعات ايران در همان زمان با انتشار بيانيه اي اعلام کرد : « همه عناصري که در ترور دانشمندان هسته اي اين کشور دست داشته اند شناسايي و بازداشت شده اند. » 

در اين بيانيه آمده بود ، با انجام تحقيقات همه عواملي که در ترور مسعود علي محمدي ، مجيد شهرياري ، مصطفي احمدي روشن و نيز رضا قشقايي ( راننده روشن ) دست داشتند بازداشت شدند. 

وزارت اطلاعات ايران اعلام کرد برخي از عاملان ترور دکتر فريدن عباسي در ميان بازداشت‌شدگان هستند. 

اين وزارتخانه اعلام کرد تعدادي از پايگاه هاي سازمان جاسوسي اسرائيل ، موساد ، را در خاک يکي از همسايگان غربي ايران شناسايي کرده است که به شبکه هاي تروريستي آموزش داده و از آنها حمايت لجستيکي به عمل آورده اند. 

حيدر مصلحي وزير اطلاعات سابق ايران نيز در ماه ژوئن اعلام کرد نيروهاي امنيتي اين کشور دست کم بيست تن از عوامل ت‌روريستي را که در ترور دانشمندان هسته اي ايران دست داشته اند بازداشت کرده اند. 

وي خاطر نشان کرد اين افراد در پي شناسايي دو گروه تروريستي و با اجراي چند عمليات محرمانه در سراسر کشور بازداشت شدند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار