اغلب انسان ها با دو "کلیه" متولد می شوند، افرادی هم هستند که به دلایلی یکی از کلیه های خود را از دست می دهند این افراد بیشتر از سایرین، باید به شیوه زندگی خود توجه کنند.

دکتر حسین محمد لو، متخصص کلیه در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از هر هزار کودکی که متولد می‌شود، یک کودک به صورت مادر زادی فقط یک کلیه دارد، که حتی ممکن است تا آخر عمر تشخیص داده نشود.

وی گفت: بیماری‌هایی مثل رفلاکس ادراری یا بازگشت شدید ادرار از مثانه به حالب، عفونت های شدید و مکرر کلیه در کودکی ( اگر درمان نشود)، سنگ های کلیه ضربه شدید به کلیه ها و سرطان کلیه که باعث از کار افتادگی کلیه ها می شوند، نیز از دلایل تک کلیه شدن بیمار است.

محمدلو افزود: تک کلیه ای شدن افراد باعث استرس روحی شدید افراد می شود و همچنین احتمال آسیب به "کلیه" سالم را نیز بیشتر می کند.

وی برای جلوگیری از آسیب به کلیه توصیه کرد: افراد هر 6 ماه یک بار برای معاینه به پزشک مراجعه کنند، همچنین کنترل دقیق فشار خون، پرهیز از مصرف غذاهای شور و نوشیدن آب زیاد نیز به پیشگیری از" بیماری‌های کلیوی" کمک می کنند.

این متخصص کلیه و مجاری ادرار در پایان تصریح کرد: سوزش و تکرر ادرار، کاهش حجم ادرار، درد شکم و پهلوها و ورم دست ها و پاها از علائمی هستند که فرد بعد از مشاهده آنها باید حتما به پزشک مراجعه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، کلیه ، پزشک ، خون ، غذا ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار