معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 8، از برگزاري هم انديشي بزرگ محله اي در محلات 13 گانه منطقه، با مشارکت پژوهشگران اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی و مديران محلات خبر داد.

عبداللهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت:  در همین راستا اين هم انديشي ها با هدف نهادينه سازي زندگي مطلوب در محله ي خوب و با همکاري و تعامل افراد ساکن در محلات برگزار شد.
 
وی افزود:  اين هم انديشي ها، فرصت مناسبي براي ساکنان هر محله از هر قشري است که توانمندي ها، ظرفيت ها و نظريات راهگشاي خود را براي ارتقاي کيفيت زندگي و کارکردهاي محله به کار برند.

وی اظهار داشت:  در صورت استفاده از ظرفيتهاي توانمند کانون هاي محلي و شناسايي و جذب افراد اثر گذار محلي در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي، بي ترديد مي توان گام مستحکمي در راستاي تقويت و توسعه ي کيفي محلات برداشت و زندگي مطلوب در محله ي خوب را تجربه کرد .

وی تصريح کرد:  در واقع چنين هم انديشي هايي تلاش دارد تا ظرفيت هاي مثبت و نقاط قوت محله را تبيين کند و با ترسيم چشم انداز محله، به چگونگي بهره گيري از اين نقاط قوت و ظرفيت ها از نگاه اهالي دست يابد . 

وی ادامه داد: در اين هم انديشي ها، تمام ابعاد اجتماعي و فرهنگي محله ي خوب و زندگي مطلوب مورد بحث و بررسي قرار مي گيرند تا بستري مناسب براي تلاشي همگاني در راستاي ارتقاي سطح زندگي مطلوب در محله، ايجاد شود.

عبداللهی خاطر نشان کرد:  بررسي روابط اجتماعي و همسايگي در محله، توانمندي معلولان محله و شيوه هاي ارتقاي زندگي اجتماعي، ابعاد فرهنگي و اجتماعي زندگي مطلوب و نقش روابط سالم خانوادگي در افزايش مطلوبيت محله از جمله محورهاي اساسي در اين هم انديشي هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار