فرماندار شهرستان دماوند گفت: ثبت احوال به واسطه جایگاه کسب اطلاعات و آمار دقیق وقایع حیاتی، از نیازهای زیربنایی کشور است.

ˈناصر محمودی فردˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: داشتن اطلاعات و آمار دقیق نقش مهمی در برنامه ریزی های خرد و کلان کشور دارد، که ثبت احوال در این راستا پیشگام است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر ثبت احوال کشور اقدامات ارزشمندی را در راستای توسعه این حوزه برداشته که می توان نمونه آن را مکانیزه کردن سیستم صدور کارت های ملی و ... دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند افزود: امروزه ثبت احوال کشور به عنوان سازمانی مهم با اقداماتی ارزشمند مدیران کشور را در پیشبرد اهداف های کلان یاری می دهد، زیرا هر گونه حرکت اساسی در کشور نیازمند داشتن آمار دقیق وقایع چهارگانه است.

محمودی فرد خاطرنشان کرد: ثبت وقایع حیاتی کشور به ویژه در مناطق روستایی و محروم از جمله موضوعات مورد توجه می باشد که در این راستا باید دقت بیشتری داشت.

وی آگاهی از میزان تولد، ازدواج، طلاق و فوت را در بسیاری از برنامه ریزی ها جامعه مهم خواند و افزود: در شرایط کنونی با توجه به موارد یاد شده، نقش سازمان ثبت احوال و ارایه آمارهای دقیق و به روز در برنامه ریزی های کوچک و بزرگ بشدت احساس می شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.