مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفته است که هدف اصلی تفحص در خصوص فساد در این کشور خود اوست، وی تاکید کرد، تمام کسانی که او را هدف قرار داده اند به خواسته شان نخواهند رسید.
نظرسنجي موسسه‌اي فرانسوي نشان مي‌دهد افکار عمومي 15 کشور اصلي خاورميانه، اسرائيل را بزرگترين تهديد براي امنيت اين منطقه مي‌داند‌.
در پی اعلام ایران مبنی بر ایجاد نسل جدیدی از سانتریفیوژها در این کشور، نمایندگان کنگره آمریکا فشارها بر باراک اوباما برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده‌اند.
دو سال پس از اينکه باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا اعلام کرد دولتش به عمليات نظامي در عراق پايان داده ، واشنگتن محموله موشک هاي هل فاير به بغداد فرستاده است و به نظر مي‌رسد براي از سرگيري مداخله نظامي مستقيم در اين کشور در قالب حملات موشکي هواپيماهاي بدون سرنشين آماده شده باشد.
خبرنگار شبکه تلويزيوني فرانس24 در واشنگتن گفت دستگاه قضايي آمريکا به تناقض گويي درباره جاسوسي هاي آژانس امنيت ملي اين کشور روي آورده است.
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله گفتگوهای ایران با کشورهای غربی تاثیر منفی بر سیاست خارجی اسرائیل در سال 2013 داشت و این سال را باید سال ناکامی‌های این رژیم بدانیم.
عربستان سعودی در سال 2013، از جمله کشورهایی بود که شاهد بیشترین موارد نقض حقوق بشر و محدودیت برای فعالان حقوق بشر و دموکراسی بود.
درحالی که جدال سیاسی در مصر در خصوص نامزد شدن یا نشدن ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی این کشور بالا گرفته است برخی از مخالفان وی از ترور السیسی طی روزهای گذشته خبردادند.
سخنگوي کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز جمعه از سرگيري مذاکرات فني بين ايران و گروه پنج به اضافه يک در روز دوشنبه در ژنو را تاييد کرد.
منابع خبری اعلام کردند نیروهای امنیتی مصر شصت تروريست را بازداشت کردند .
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از پاريس با تاکيد بر اين که مرگ ماندلا، رهبر فقيد آفريقاي جنوبي، درگيري هاي سوريه و انتخاب نخستين پاپ جهان از کشوري در حوزه آمريکاي لاتين برترين رويدادهاي سال جاري ميلادي بوده است مهمترين رويدادهاي سال 2013 ميلادي را در واپسين روزهاي اين سال به شرح زير اعلام کرد
متفکر مصري در مصاحبه‌اي تلويزيوني، جمهوري اسلامي ايران را نظامي موفق در زمينه آموزش دانست.
دادگاهی در بحرین، یک شاهزاده زن بحرینی را از اتهام شکنجه دو پزشک زن در جریان انقلاب 14 فوریه 2011 تبرئه کرد.
سياستمداران روسيه به اين جمع بندي رسيده اند كه آنچه در لبنان در حال وقوع است از پيامدهاي بحران سوريه است .
روزنامه "ديلي ژورنال" آمريكا در يادداشتي از سناتورهاي اين كشور خواست كه به گزينه صلح با ايران فرصت بيشتري بدهند .
مرکز تحقیقات جنایی بحرین، دبيركل جمعيت وفاق بحرين را برای بازجویی احضار کرد.
شبکه العربيه عربستان ساعتي پس از ترور محمد شطح وزير سابق دارايي لبنان ادعاي عجيبي را مطرح کرد.
در همه ساختمان های اطراف محل انفجار بیروت دوربین وجود داشته و بازبینی دقیق تصاویر دوربین ها آغاز شده است.
روزنامه اينديپندنت نوشت رئيس سابق سرويس اطلاعات داخلي انگليس معتقد است افشاگري هاي ادوارد اسنودن، پيمانکار سابق آژانس امنيت ملي آمريکا خساراتي به بار آورده است.
خبرگزاري فرانسه امروز شنبه با انتشار گزارشي از پاريس گاهشماري درباره مهمترين شخصيتهاي جهان اعم از "نلسون ماندلا" ،"هوگو چاوز" ، "مارگارت تاچر" که در سال 2013 از دنيا رفتند به اين شرح ارائه کرد:
جوان لبناني كه عكسش را که چند ثانيه قبل از انفجار گرفته شده بود، در شبكه‌هاي اجتماعي گذاشته‌انده، در اثر شدت جراحات درگذشت.
شبکه تلويزيوني «اسکاي نيوز عربي»، با بيان اينکه دير يا زود تحقيقات درباره نخست وزير ترکيه نيز آغاز خواهد شد، اعلام کرد: کارشناسان اقتصادي درباره بحران موجود بر اقتصاد ترکيه هشدار مي دهند.
برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار