خاطرات مردم کشورمان از سرود "ایران ایران" تا "کازابلانکا" را به مناسبت 67 سالگی رضا رویگری مرور کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران، رضا رویگری که در عرصه‌های بازیگری، خوانندگی و نقاشی فعالیت می‌کند، در ششمین روز از دی ماه سال 1325 در تهران به د
رویگری هر سال با فرا رسیدن سالروز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ذهن ایرانیان با پخش سرود "ایران ایران" یادآور خاطره‌های شیرین سال پیروزی انقلاب است.
 
رضا رویگری و "کازابلانکا"

رویگری که مدت‌ها در فکر انتشار آلبوم جدیدش بود، بالاخره این اثر را با عنوان "کازابلانکا" در سال 1392 روانه بازار موسیقی کشورمان کرد.  
 
این آلبوم از 10 قطعه تشکیل شده و در آن، رویگری با آهنگسازانی چون حمید عسگری، مهدی یغمایی و عمادی توحیدی همکاری داشته است.  
 
همچنین ترانه‌های "کازابلانکا" را زهرا کلاته، زهرا عاملی، مریم اسدی و امین بامشاد سروده‌اند و تنظیم قطعه‌ها را پوریا حیدریف بهرنگ بهادرزاده، بهنام شهرکی و علی زارعی انجام داده‌‌اند.  
 
آلبوم‌های موسیقی قبلی رویگری 

رضا رویگری پیش از آلبوم "کازابلانکا"، دو آلبوم "از عشق گفتن" و "غوغا" را منتشر کرده است.  
 
همکاری رویگری و خشنود در سرود "ایران ایران" 

رضا رویگری در  جریان تولید سرود "ایران ایران" با فریدون خشنود همکاری داشته است و خشنود در 23 بهمن سال 1357 این آهنگ را به صدا و سیما تحویل داد که پس از این اتفاق، "ایران ایران" به سرعت در تلویزیون پخش شد.  
 
فیلم‌های سینمایی "رویگری"

رویگری فیلم‌های سینمایی همچون "اخراجی‌ها 3"، "مجنون لیلی"، "مسافر ری"، "شیخ مفید"، "شور شیرین"، "راه بهشت" و "قرنطینه" را در کارنامه هنری خود به یادگار دارد.  
 
سریال‌های رضا رویگری سریال‌هایی همچون "زمانی برای عاشقی"، "سه پنج دو"، "مختارنامه"، "ملکوت"، "تاوان"، "سال‌های مشروطه"، "معصومیت از دست رفته"، "دارا و ندار" و "به کجا چنین شتابان" در کارنامه هنری رضا رویگری به چشم می‌خورد.  
 
کنسرت رضا رویگری

رویگری در آبان ماه سال 1392 و پس از انتشار "کازابلانکا" در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران نخستین کنسرت خود را برگزار کرد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.