سرپرست و آهنگساز گروه مضراب در نشست کنسرت "زمزمه‌ها" گفت: در این اجرا با اشعار عاشقانه شفیعی کدکنی روی صحنه می‌روم.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران ر نشست کنسرت "زمزمه‌ها" که دقایقی پیش _امروز شنبه هفتم دیماه_  در تالار وحدت برگزار شد.

 حمید متبسم، سرپرست و آهنگساز گروه مضراب در این نشست گفت: روزهای 26 27 و 28 دی با تدارک رپرتوار جدید در تالار وحدت روی صحنه می‌رویم که از این جهت خوشحالم که بار دیگر کنسرتی را در وطنم اجرا می‌کنم.
 
وی اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی در کنسرت زمزمه‌ها برگرفته از اشعار عاشقانه محمدرضا شفیعی کنکنی است و یک سال و نیم پیش نگارش آن را آغاز کردم و به مدت 4 ماه مشغول آهنگسازی آن بودم.
 
وی افزود: پرده‌های زیبای شعر شفیعی کنکنی این انگیزه را به من داد تا موفق شوم این اثر را به پایان برسانم رپرتوار برای یک کوارتت مضرابی و برای سازهای تار، سه تار، بربط و سنتار نوشته شده و در کنار آن انواع سازهای کوبه‌ای نقش آفرینی می‌کند.

متبسم اظهار داشت: گروه مضراب در اروپا تشکیل شد و از نوازندگانی که به طور عموم هنرجویان من بودند در این گروه حضور دارند؛ ما برنامه تدارک دیده شده برای کنسرت "زمزمه‌ها" را قبل‌تر در اروپا اجرا کرده بودیم که این برنامه با گروهی کوچک‌تر روی صحنه رفته بود و به اندازه کنسرت دی ماه رپرتوار وسیعی نداشت.

وی افزود: من این مجموعه را در 5 پرده در نظر گرفته‌ام چون در ابتدای این برنامه صحبت عاشق با معشوق شروع می‌شود به نحوی که این صحبت از روزگاران شکل‌گیری این عشق آغاز و تا روزگارانی که این دو عاشق سالیان سال با یکدیگر زندگی می‌کنند ادامه پیدا می‌کند و به همین جهت در روند اشعار شفیعی کدکنی از قطعات به رنگ خواب، از آیینه‌ی خورشید، با چشمه ساران، در شبی خزانی و در دریای تو حرکت می‌کنیم.

آهنگساز کنسرت زمزمه‌ها در رابطه با همکاری خود با سالار عقیلی به عنوان خواننده در این کنسرت اظهار داشت: همکاری من با سالار عقیلی از موارد متعددی نشأت گرفته که پس از توجه به مسائل فنی و سایر گزینه‌های موجود همکاری من با این خواننده به این صورت ادامه پیدا کرد که مهم‌ترین نکته در این مسیر مجموعه‌ی عوامل و رنگ صدای سالار عقیلی بود.

وی خاطر نشان کرد: هنر پدیده‌ای شخصی‌ست که در ارتباط با مخاطبش جنبه اجتماعی پیدا می‌کند و این موضوع به این معناست که در واقع هنرمندی که عاشق کار خود است و از جنبه‌های فنی لازم نیز برخوردار است در واقع مخاطب سنجی انجام نمی‌دهد و اثری را تولید می‌کند که روح و روانش آن‌را دوست داشته باشد.

وی افزود: من به موسیقی روایتی علاقه‌مندم و دوست دارم موسیقی‌ام از ابتدا تا پایان حالت داستان گونه داشته باشد و در همین راستا به ساز و آواز به شرطی که در زمینه کاری من جای داشته باشد معتقدم.

متبسم ادامه داد: برای تور اروپایی کنسرت زمزمه‌ها در حال حاضر برنامه‌ریزی انجام نشده اما شرکت نغمه حصار پس از برپایی این کنسرت تصمیم به انتشار این آثار در قالب یک آلبوم دارد.

"پویان بیگلر" مایستر گروه حمید متبسم در کنسرت زمزمه‌ها در این نشست اظهار داشت: زمزمه‌ها سومین پروژه‌ای است که من با حمید متبسم فعالیت می‌کنم و با توجه به برداشتی که از کارهای این استاد داشته‌ام این است که "متبسم" به داستان‌سرایی در زمینه موسیقی علاقه بسیاری دارد که این مورد را می‌توان در آثاری همچون بامداد و سیمرغ مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: کنسرت زمزمه‌ها مجموعه‌ای از عاشقانه‌های محمدرضا شفیعی کدکنی است که از ابتدا تا انتهای آن داستانی پی‌جویی می‌شود و در روند داستان در برخی نقاط شعر به پیشبرد داستان کمک می‌کند و در نقاطی دیگر موسیقی داستان را پیش می‌برد.

بیگلر افزود: ما تا امروز دو جلسه تمرین داشته‌ایم اما می‌توان گفت چهل درصد از کار به طور موفقیت‌آمیزی پیش رفته و رنگ صوتی سازهای مضرابی در کنار یکدیگر به خوبی و آگاهانه جای گرفته است که این مورد را هم در بخش فردی و هم در بخش گروهی می‌توان مشاهده کرد.

گفتنی است کنسرت بزرگ "زمزمه‌ها" به خوانندگی سالار عقیلی26، 27 و 28 دی ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار