یک کلیسا در مرکز لندن با پرده‌برداری از ماکت دیوار بتنی ساخت اسرائیل در شهر بیت لحم در کرانه باختری اشغالی تلاش کرده است میزان آگاهی‌ها درباره شرایط وخیم و اسفناک ساکنان این شهر کوچک فلسطینی را افزایش دهد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس ‌تی وی ، کلیسای تاریخی سنت جیمز در لندن یک ماکت ۸ متری در ابعاد واقعی از دیوار آپارتاید را تهیه و نصب کرده است که در جشنواره امید به نمایش گذاشته شده است. موسیقی، آثار هنری، نمایشگاه مواد غذایی و شعر بخش‌‌هایی از این جشنواره ۱۲ روزه را تشکیل می‌دهد که به مناسبت تعطیلات کریسمس برگزار می‌شود.

سازمان‌دهی کنندگان این رویداد می‌گویند هدف محوری و اصلی این جشنواره این است که توجه مردم را به سوی وضعیت زندگی در بیت‌اللحم جلب کنند. بیت‌ لحم شهری است که گفته می‌شود حضرت عیسی حدود ۲ هزار سال پیش در آن متولد شد.

این دیوار مشابه نمونه واقعی آن در بیت‌ لحم است که میلیون‌ها فلسطینی را از مدارس، دانشگاه‌ها و مشاغل خود جدا کرده است.

رورند لوسی وینکت، کشیش این کلیسا در این باره گفت : در تعطیلات کریسمس امسال ما یک دیوار بزرگ در سراسر بخش جلویی کلیسای خود بنا نهاده‌ایم. ما واقعا دوست داریم که شما به این جا بیایید و آن را مشاهده کنید زیرا این همان چیزی است که مردم بیت‌ لحم امروزه در حال تجربه کردن آن هستند.

در پایگاه اینترنتی این جشنواره نیز آمده است این دیوار نمادی از دیوارهایی است که مردم را محدود و تقسیم‌بندی  و آزادی رفت و آمد را در سراسر جهان محدود می‌کند.

به گفته جاستین بوچر، مدیر این جشنواره، طراحی ماکت دیوار آپارتاید در بیت‌ لحم ۸ ماه طول کشید و ساخت آن نیز پیش از رونمایی در ۲۳ دسامبر، ۸ روز زمان برد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار