خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با انتشار این خبر اعلام کرد این اقدام ظاهرا در چارچوب پاکسازی های است که پس از اعدام شوهر عمه رئیس جمهور کره شمالی صورت می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌ خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد پاک کوانگ چول که از افراد نزدیک به جانگ سونگ تائک بود از سوئد به پکن رفت و پس از توقفی کوتاه راهی کره شمالی شد. 

یونهاپ به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد این سفیر و همسرش با اسکورت ماموران کره شمالی وارد هواپیمای عازم پیونگ یانگ شدند. پاک سپتامبر سال گذشته به عنوان سفیر کره شمالی در سوئد انتخاب شد. 

سوئد از بازیگران مهم دیپلماتیک در کره شمالی به حساب می آید. با توجه با اینکه کره شمالی و آمریکا با هم روابط دیپلماتیک ندارند، سفارت سوئد در پیونگ یانگ به عنوان مسئول حفاظت از منافع آمریکا در این کشور عمل می کند و به نوعی نقش میانجی میان دو کشور را بازی می کند. 

یونهاپ اوایل این ماه اعلام کرد جانگ یول چول سفیر کره شمالی در مالزی و برادر زاده جانگ سونگ تائک نیز به کشور فراخوانده شد.

جانگ سونگ تائک در بزرگترین تحول سیاسی از آغاز ریاست جمهوری کیم جونگ اون اعدام شد. در پی اعدام جانگ نگرانی هایی در مورد ثبات حکومت کره شمالی ایجاد شده است و سئول و واشنگتن در مورد ااقدامات تحریک آمیز احتمالی این کشور مجهز به سلاح هسته ای هشدار داده اند.


انتهای پیام /
برچسب ها: سفیر ، کره ، سوئد ، فراخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار