خشنودي شغلي با شادکامي کلي و بهداشت رواني ارتباط دارد و کارکرد شغلي خوب با کارکرد سالم در بسياري از زمينه‌هاي زندگي مرتبط است.

متين‌السادات هنري مشاور و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به طور معمول قسمت عمده زندگي ما صرف يک کار مي‌شود اما اين که افراد نسبت به شغل خود احساس رضايت داشته باشند يا کار آنها اجبار باشد در زندگي آنان اهميت دارد.
 
وي افزود: خشنودي شغلي با شادکامي و بهداشت رواني ارتباط دارد کارکرد شغلي خوب با کارکرد سالم در بسياري از زمينه‌هاي زندگي ارتباط دارد.  
 
نصري خاطرنشان کرد: هر شغلي از پيچيدگي‌هايي برخوردار است و نه تنها تکليف لازم براي آن، بلکه عواملي چون درآمد و ساير منافع، نظارت، ارتباط با همکاران، فرصتهاي ارتقا شغلي،‌شرايط کاري و احترامي که از جانب ديگران رعايت مي‌کنيم در آن دخيل است که احساس رضايت از هرکدام از اين عوامل در خشنودي شغلي موثر است.
 
اين مدرس دانشگاه توصيه کرد: بنابراين ما در ايجاد فرصتهاي شغلي  و گزينش افراد در جايگاههاي شغلي بهتر است از روان‌شناسان، مشاوران مدد جوييم تا راندمان کاري ارتقا و افزايش يافته و با نتيجه مطلوب روبه‌رو شويم.
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: بررسی ، علت ، خشنودی ، شغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.