اعتصاب کارکنان، فعاليت برخي از پالايشگاه‌هاي شرکت توتال فرانسه را مختل کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از لوموند، 10 روز است که پالايشگاه‌هاي شرکت بزرگ نفتي توتال فرانسه به علت اعتصاب کارکنان فلج شده‌اند.

در حالي که دو پالايشگاه از پنج پالايشگاه اين شرکت در خاک فرانسه فعاليت‌هاي عادي خود را از سر گرفته‌اند، بنا بر اعلام اتحاديه‌هاي صنفي، کارکنان سه پالايشگاه ديگر به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

کنفدراسيون عمومي کار فرانسه که به همراه اتحاديه صنفي نيروي کارگري منشا اين اعتصاب است، خواستار افزايش حداقل 100 يورويي دستمزد ماهانه و پاداش سالانه هزار و 500 يورويي است و شرکت توتال را به مذاکره دعوت کرده است.

اما توتال بر اين باور است که قبلا با توافقنامه امضا شده با سه اتحاديه صنفي که در آن افزايش 1.5 درصدي دستمزدها پيش‌بيني شده به اين درخواست‌ها عمل کرده است.

در حالی که اتحاديه‌هاي صنفي با رد پيشنهاد توتال اعلام کرده‌اند که اين افزايش‌ها بسيار کمتر از افزايش‌هاي سال‌هاي پيش است و اين درحالي است که به اعتقاد فعالان صنفي، اوضاع مالي توتال رو به راه است.

علاوه بر دو پالايشگاه توتال که اعتصاب در آنها متوقف شده است، سه پالايشگاه ديگر که توسط شرکت‌ها در خاک فرانسه بهره‌برداري مي‌شوند، در حال فعاليت هستند.

مسئولان توتال و نمايندگان بخش نفت فرانسه خاطر نشان کرده‌اند که تامين نيازهاي سوختي فرانسه، با اين اعتصاب‌ها مختل نشده و در اين مدت بخشي از نياز فرانسه با واردات تامين شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: توتال ، فرانسه ، اعتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار