در پي انعقاد توافق هسته اي ايران در ژنو که به لغو بخشي از مجازات‌هاي تهران منجر خواهد شد، کريستوف دو مارژري مدير عامل شرکت نفتي توتال فرانسه در این خصوص اظهار نظر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مدير عامل شرکت توتال خاطرنشان کرد : " هر مسئله اي که در منطقه به حرکت به سمت ثبات و‌ آرامش بيشتر و به عبارتي حرکت به سمت صلح کمک کند به نوع خود اتفاقي خوب است."  

مارژري در حاشيه کنفرانس توتال در پاريس به خبرنگاران گفت: " هنوز زمان آن نرسيده است که درباره توتال، نفت و گشايش اقتصادي سخن بگوييم. هم اينک اين موضوع براي توتال مطرح نيست چون بر اساس توافق انجام شده تحريم‌ها به شکلي که وجود دارد برچيده نخواهد شد." 

به موجب توافق هسته اي روز يکشنبه ايران و قدرت هاي بزرگ،  تحریم‌هاي ايران در زمينه طلا و فلزات قيمتي، صنايع پتروشيمي، صنعت خودروسازي و هواپيمايي غير نظامي  برچيده خواهد شد.

مارژري اوايل اکتبر اعلام کرده بود در صورت برداشته شدن تحريم ايران طبعاً توتال به ايران باز خواهد گشت.

کريستوف مارژري در آن زمان گفته بود: "‌ ما منتظريم که اين تحريم برچيده شود. "

وي همچنين ابراز اميدواري کرده بود اين اتفاق هر چه سريع تر عملي شود.

مدير عامل توتال گفته بود: " چنانچه تحريم ها برچيده شود همچون هر کشور ديگري مسئله مهم مسئله برد- برد  دو طرف است. اين مسئله نيز مهم است که بدانيم به ما به چشم شريکي در دراز مدت و يک شرکت محلي نگاه مي شود." 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار