عضو شوراي هماهنگي انجمن‌هاي لوازم خانگي با بيان اينكه دولت در 3 ماهه گذشته تصميمات خوبي گرفته است، گفت: بعضا به دليل شرايط و ساختار حاكميتي تصميمات اتخاذ شده در رأس دولت، در بدنه به سختي جاري مي‌شود.

محمدرضا دياني عضو شوراي هماهنگي انجمن‌هاي لوازم خانگي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه دولت باور جدي براي اعتلا و رشد اقتصادي دارد، اظهار داشت: شرايطي كه در دولت يازدهم به وجود آمده درگام اول باور جدي است كه براي رشد و اعتلاي اقتصادي كار را بايد از بخش صنعت و توليد ملي آغاز كنيم.
 
وي تصريح كرد: در واقع عزم دولت براي سامان دادن به بخش صنعت و توليد ملي جدي است و در اين راستا در 3 ماهه گذشته تصميمات خوبي گرفته شده است.
 
وي با اشاره به اینکه اما نكته منفي ، مسئه اين است كه تصميمات اتخاذ شده در رأس دولت، در بدنه به سختي جاري مي‌شود،‌گفت: بعضا به دليل شرايط و ساختار حاكميتي برخي از تصميمات متمركز نيست و همگوني مدنظر پيش نمي‌آيد.
 
دياني اضافه كرد: اگر دولت براي اين مسئله تدبيري بيانديشد گام بعدي كه عملي شدن تصميمات و پتانسيل دولت است، برداشته مي‌شود.
 
عضو شوراي هماهنگي انجمن‌هاي لوازم خانگي در ادامه به توجه دولت براي حضور پررنگ و موثر بخش خصوصي در مسائل كشوري، افزود: استفاده از نظرات "كارآفرينان" و "كارشناسان" براي اتخاذ تصميمات هماهنگ و موثر لازم است.
 
وي اظهار داشت: اگر جلسات بين "كارآفرينان"، "بخش خصوصي" و "دولت" به طور مرتب برگزار شود و دولت اهداف مورد نظرش را با آنان در ميان بگذارد قطعا زمينه براي عمل كردن به تعهدات در راستاي تحقق اهداف دولت فراهم مي‌شود.
 
دياني هم‌چنين در خصوص اصلاح تعرفه كالاها، گفت: اينكه3 ماه قبل از پايان سال براي اين انجام اين كار اقدام كرده‌اند مثبت تلقي مي شود.
 
وي افزود: اما اگر دولت اصلاح تعرفه‌ها را براي نظرات كارشناسي به انجمن‌ها بسپارد تا با در نظر گرفتن ابعاد مختلف موضوع هم‌چون نقش مصرف‌كننده و نقش توليد تصميم بگيرند، گام مثبتي در اين راستا برداشته است.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، دولت ، کارآفرینان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار