ایده منشور جهان عاری ازخشونت ابتکار دولت اعتدال برای بسط صلح است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، «محمدحسین مقیمی»  گفت : جهان در هزاره سوم بشدت از جراحات خشونت و افراطی گری آزرده است و دلیل پیشگامی رییس جمهوری ایران در طرح جهان عاری از خشونت این است که ایده ایران از سرچشمه کلام وحی و آموزه های دین اسلام سیراب شده و مورد اقبال عمومی است.
وی اضافه کرد:جهان امروز شاهد جنگ ، خشونت و خونریزی و افراطی گری است و در این شرایط انتظار ایران از سازمان ملل این است که به عنوان کانون بی طرف جهانی، اقدامات عملیاتی برای این منشور فراهم کند.
وی اظهار کرد: آقای روحانی با طرح این پیشنهاد در سازمان ملل نشان داد که نه تنها در چارچوب مرزهای جغرافیایی ایران معتقد به رعایت گفتمان اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است بلکه خواستار فراگیر شدن فرهنگ اعتدال در تمامی جهان و از بین رفتن تفکر جنگ طلبی در سطح بین المللی است.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان اقدامات تروریستی و از جمله تروریسم دولتی است و گواه این مدعا هشت سال جنگ تحمیلی و آسیب دید گان از سلاح های شیمیایی توسط صدام است.
مقیمی افزود: تروریسم دولتی همواره دامنه صلح، امنیت، حقوق اولیه انسانها و تضییع بستر توسعه فنی و علمی را به همراه داشته که به شهادت رساندن دانشمندان نخبه هسته ای نمونه آن است .
وی بیان کرد: دنیای امروز به هیچ وجه پذیرای رفتارهای دوگانه و گزینشی برخی کشورهای زیاده خواه نیست و تصاویر رسانه ها از جنگ و ترور در کشورهای خاورمیانه و سایر نقاط جهان دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد./س
/
برچسب ها: منشور ، جهان ، اعتدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.