استان سمنان رتبه اول باسوادي را در کشور دارد و تنها 2 درصد مردم این استان بی سواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان رتبه اول باسوادي را در کشور دارد،گفت: تنها 2 درصد مردم استان بی سواند.
محمدحسن رضواني افزود: بالغ بر 98 درصد مردم استان سمنان باسوادندو برپایه آمار اعلام شده تنها 3 هزار و پانصد سي و نه نفر از بومي هاي استان در گروه سني 10 تا 49 سال بی سوادند.البته این رقم بدون در نظر گرفتن اتباع خارجي است كه جزء جامعه هدف محسوب نمی شوند.وی با اشاره به امکان سوادآموزی به اتباع خارجی در این استان، افزود: چنانچه اتباع خارجي مراجعه كنند به آنها نيز آموزش داده مي شود.
رضواني با بيان اينكه نمي توان زمان خاصي را براي پايان جشن بي سوادي اعلام کرد، افزود: به دليل مهاجرپذیری استان،نمی توان بطور دقیق زمان مشخصی را برای اعلام پایان بی سوادی در استان اعلام کرد اما با توجه به تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب ،قاعدتا تا پايان برنامه پنجم باید در گروه سني هدف ( 10 تا 49 سال) فرد بی سوادی در کشور نباشد از این رو مي توان پايان دوره بي سوادي را این زمان دانست.
وي اضافه كرد: البته در هر جامعه ای همواره افرادي هستند که آموزش پذير نيستند و تنها در حدي كه امورات شخصي خود را انجام دهند، می توان بر روی آنها کار کرد.با این همه سوادآموزی استان از همه كساني كه مي توانند آموزش ببينند استقبال می کند.
معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به فراهم کردن امکانات آموزشی برای ارایه آموزش به بی سوادها و کم سوادها در کشور،اظهار کرد: در حال حاضر امکانات لازم برای تحت پوشش قراردادن همه افراد كم سواد و بي سواد استان فراهم است و انتظار می رود افراد کم سواد و بی سواد با شرکت در کلاس های سوادآموزی ما را در ریشه کنی بی سوادی در کشور یاری کنند.
وی در ادامه از طرح آموزشی "فرد به فرد"به عنوان مناسب ترین رهکار برای ریشه کنی بی سوادی یاد کرد و افزود: در اين طرح ديگر محدوديت مكاني، زماني و محدوديت مربي وجود ندارد و هر فرد باسواد در هرجا و در هر زمانی مي تواند به افرادبی سواد یا کم سواد، آموزش دهد و نهضت سوادآموزي از آنها حمایت می کند.
رضوانی ادامه داد: اين فرد نیازی نیست که حتما جزو نيروهاي آموزش و پرورش باشد حتي يك دانش آموز يا دانشجو نيز مي تواند در منزل ، مسجد و... در صبح ، ظهر يا شب و يا هر زماني به پدر ، مادر و یا دیگر افراد آموزش دهد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.