آمار فروش در ماه دسامبر نشان می‌دهد مردم برزیل کریسمس امسال بیش از آنکه به فکر هدایای کریسمس باشند، نگران پرداخت بدهی‌های خود هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌سی‌تی وی، در یک دهه گذشته حدود 40 میلیون برزیلی به طبقه متوسط اجتماع اضافه شدند، اما پس از سال‌ها خرید اعتباری، هم اکنون آنها با هزینه‌های سود سالانه کارت‌های اعتباری دست به گریبان هستند.

بر اساس آمار کارشناسان، از هر سه برزیلی یک نفر بدهکار است. به بیان ساده‌تر 60 میلیون برزیلی می‌بایست پیش از خرید کریسمس اندکی درنگ کنند.

بازار در پرفروش‌ترین وقت سال، گرمای سال‌های قبل را ندارد و خرده‌فروشان از اوضاع راضی نیستند. ناظران بدهی را دلیل بی‌میلی مشتریان توصیف می‌کنند.

"مایکل رنر"، فروشنده وسایل تزیینی کریسمس، می‌گوید: گمان می‌کنم اولویت مردم پرداخت صورت حساب‌ها است و هدایای شخصی، تزیینات و سایر کالاهای غیر ضروری از فهرست خرید حذف می‌شود.

"آندره براز"، اقتصاد دادن می‌گوید به خانواده‌هایی که پیش از این به اندازه جیبشان خرج می‌کردند، اعتباری داده شد که در حد درآمدشان نبود، در نتیجه مشکل جدیدی ایجاد شد.

اقتصاد آن طور که پیش‌بینی می‌شد گسترش نیافت و خانواده‌های بسیاری مقروض شدند.

کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند اقتصاد برزیل در آینده نزدیک رشدی کمتر از پیش‌بینی‌ها داشته باشد، اما در مجموع رکود در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برزیل ، کاهش ، فروش ، هزینه ، کریسمس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار