سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) افزايش حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ ياسر عبدربه دبير کميته اجرايي ساف چهارشنبه گفت:«اين حملات اسرائيل پس از يک دوره طولاني آرامش  صورت گرفت که مسئوليت آن را بايد دولت اسرائيل بپذيرد.»

عبدربه تصريح کرد:«اين اقدام  اسرائيل شروع مرحله جديدي از تنشها در نوار غزه و گسترش آن به کل سرزمينهاي فلسطيني است.» سه شنبه پس از مرگ يک سرباز اسرائيلي، صهيونيستها نوار غزه را بمباران کردند که تعدادي از فلسطينيان از جمله يک کودک فلسطيني سه ساله در اين حملات قرباني شدند. از سوي ديگر اسرائيل از روز چهارشنبه گذرگاه «کرم ابوسالم» را که تنها گذرگاه تجاري با نوار غزه است بست. 

موشه يعلون وزير دفاع اسرائيل اعلام کرد گذرگاه ابوسالم تا اطلاع ثانوي بسته خواهد ماند و ورود هرگونه کالايي به نوار غزه متوقف شده است.   اين گذرگاه از ژانويه سال 2011 ميلادي تا کنون تنها گذرگاه تجاري نوار غزه بود که بيش از 40 درصد ما يحتاج فلسطينيان ساکن غزه از اين گذرگاه وارد مي شد.  همچنين با بسته شدن اين گذرگاه سوخت کارخانه توليد برقي که ده روز پيش براي تامين برق نوار غزه پس از 45 روز تعطيلي مجددا آغاز به کار کرده بود نيز با مشکل مواجه مي شود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار