فرماندار بم تخریب فضاهای ورزشی شهرستان را بعد از وقوع زلزله سال 82 صد در صد عنوان کرد و گفت: رویکرد ما در بخش ورزش ایجاد محیط های امن و با نشاط برای 107 هزار بازمانده این شهر است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان حسین زین‌الصالحین اظهار داشت: قبل از سال 82 جمعیت شهرستان بم حدود 400 هزار نفر بود. در زلزله آن سال، حدود 32 هزار نفر از ساکنان شهر بم جان باختند که امروز جمعیت این شهربه 107 هزار نفر می رسد. 

وی افزود: با اطلاعاتی که در دست است می توان با قاطعیت گفت که صد در صد فضاهای ورزشی سرپوشیده و حتی روباز بم بعد از وقوع زلزله بلا استفاده شد.

زین الصالحین یکی از مهم ترین اولویت‌های فرمانداری در امر ساخت و ساز پس از وقوع بلای طبیعی سال 82 را ساخت و سازهای ورزشی عنوان و تصریح کرد: بعد از زلزله سرانه ورزشی این شهر به 1/5متر مربع می رسد در حالی که سرانه ورزشی استان کرمان چیزی حدود 54 سانیمتر مربع است.

فرماندار بم در ادامه افزود: ساخت مجموعه بزرگ ورزشی فجر این شهر شامل زمین چمن،‌4 سالن سرپوشیده استخر بانوان و مجموعه بدنسازی اتفاقی بود که بسیاری از مردم شهرستان را خوشحال کرد اما این مجموعه خصوصی است و پرداخت هزینه های آن برای همه میسر نیست که باید با ساخت مجموعه های کامل ورزشی دولتی استفاده عموم را راحت تر کرد.

وی فاصله سرانه ورزشی روستاهای اطراف تا شهرستان بم را فاصله‌ای زیاد خواند و گفت: به دلیل وجود جوانان و نوجوانان مستعد به ورزش های توپی خصوصاً فوتبال روستاهای این شهرنیاز مبرمی به زمین چمن دارند که باید در این زمینه هم اقدامات جدی صورت گیرد.

 زین الصالحین در پایان حجم کار در این شهرستان را نکته ای قابل اهمیت خواند که نباید از یاد رود و در همین ارتباط خاطرنشان کرد: باید حجم کار را در نظر گرفت. یک شهر کاملا ویران که باید بازسازی روحی و اقتصادی می‌شد. در حال حاضر بیشترین زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری در بم ایجاد کرده‌ایم وبا نگاهی که دولت و استاندار جدید در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی دارند وضعیت بم بهتر از این خواهد شد.

 فرماندار شهرستان بم هم از حادثه پنجم دی 1382 مصون نماند. او بیش از 10 نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داد و خانه‌اش هم 70 درصد خرابی داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ورزش ، فرماندار ، وزارت ، استخر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار