گردهمایی سراسری مدیران باغبانی و مجریان طرح زیتون جهاد کشاورزی سراسر کشور با هدف بررسی راهکارهای توسعه کمی و کیفی زیتون و همفکری در سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،در این گردهمایی مجریان طرح زیتون 23 استان کشور از جمله استانهای مهم در تولید زیتون کشور نظیر گیلان، مازندران، قزوین، گلستان، سمنان و ... به بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل توسعه کمیت و کیفیت کشت و تولید زیتون در کشور، مسایل اجرایی، هماهنگی و استفاده از تجربیات استانها می پردازند.
مجری طرح زیتون کشور در این نشست یک روزه گفت: 26 استان کشور زیتون کاری صورت می گیرد و از این استانها سه تا چهار استان به دلایلی شرکت نکرده اند.
علیرضا اسماعیلیˈ این نشست را دومین اجلاس زیتون کشور بیان کرد و افزود: اولین نشست در استان فارس برگزار شد که نتایج مطلوبی به همراه داشت.
وی گفت: 85 تا 90 درصد از مصوبات اجلاس اول اجرایی شده است که می توان به استفاده از جی پی آر اس در تهیه نقشه سطوح باغات زیتون، نحوه عقد قرارداد با ناظران، طرحهای اجرایی اصلاح باغات و ... اشاره کرد.
در نشست صبح این گردهمایی مصوب شد اجلاس سوم مجریان زیتون کشور اوایل اردیبهشت سال آینده در استان کهکیلویه و بوئر احمد برگزار شود.
در ایران بیش از 100 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد و استان سمنان نیز که یکی از پنج استان برتر در توسعه کشت زیتون به شمار می رود دارای چهار هزار و 500 هکتار باغ زیتون با تولید قریب پنج هزار تن است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.