مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شيراز) از آمادگی کامل این مرکز برای برگزاری کنگره بين المللي تخصصي علوم زمين در شیراز خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ طهمورث یوسفی با اشاره به برگزاری این همایش در بهمن ماه امسال گفت: این همایش در 27 بهمن ماه امسال به مدت دو روز در شیراز و مراحل جمع بندی آن نیز در تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش سی و سومین همایش است که با حضور انديشمندان، دانشمندان و علاقه مندان عرصه زمين شناسي، مخاطرات زمين شناختي و اكتشافات در كشور توسط سازمان برگزار می شود، افزود: این همایش با رویکرد علوم زمین و آب در جنوب کشور با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی ایران و قرار گرفتن کشور در منطقه خشک و نیمه خشک بسيار برگزار می شود.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور در باره محورهای این همایش گفت: محورهای آن منابع آب کارست و سازندهای سخت هیدروژئوشیمی، ایزوتوپی و ردیابی منابع آب، آلودگی و مسایل زیست محیطی منابع آب،بحران منابع آب ، مدیریت و توسعه پایدار، کمیت و کیفیت منابع آب سطحی و زیرزمینی، فرونشست و مخاطرات زمین شناختی مرتبط با منابع آب، مطالعات هیدروژئولوژی کارست در طرحهای مهندسی، مدل های کمی و کیفی منابع آب، بررسیهای اکتشافی منابع آب و آبهای غیرمتعارف و فسیلی است.

یوسفی افزود: شرايط و موقعيت جغرافيايي ايران و قرار گرفتن كشور در منطقه خشك و نيمه خشك و بارش نامتوازن و غالبا نابهنگام باعث شده است كه از قرنها پيش استفاده از آب هاي زير زميني به عنوان يك منبع مطمئن مورد توجه قرار گيرد.

وی ادامه داد: وجود ده ها هزار قنات در گستره كشور حتي در مناطق بسيار خشك و كويري مويد اين نگرش عالمانه پيش قراولان تمدن ايران است.

وی در رابطه با اهداف کلی برگزاری سی و دومین گردهمایی علوم زمین گفت: بستر سازی همکاری های مشترک بین المللی در حیطه علوم زمین،معرفی ره یافت های عملی در گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه، توسعه تعامل ارگان های مرتبط با علوم زمین، تبیین جایگاه بخش خصوصی در فعالیت های علوم زمین کشور، معرفی فرصت های جدید در پژوهش های نوین و نوآوری های علوم زمین، معرفی راهکارهای لازم جهت کاربردی کردن طرح های پژوهشی علوم زمین و.. است.

یوسفی پیرامون چشم اندازهای این همایش بیان کرد: کمک به کاهش اثر تحریم ها و افزایش همکاری های بین المللی، تدوین برنامه های پیشنهادی کلان با رویکرد ملی به دولت یازدهم در گستره علوم زمین، ارائه نقشه راه استان ها با نگرشی ویژه بر مزیت های نسبی منطقه، معرفی فرصت های مناسب جهت فعالیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف علوم زمین و تبیین فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدنی است./س

انتهای پیام/


برچسب ها: مرکز ، جنوب ، کشور ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.