علیپور، ريیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به حل مشکلات مالی ورزش کمک کنند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، محمد علیپور، ريیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار داشت: با توجه به بحران مالی موجود در ورزش کشور از نمایندگان خانه ملت انتظار می رود که با حمایت خود در رفع این معضل بزرگ کمک کنند. باید این واقعیت را پذیرفت که ورزش کشور با توجه به شرایط موجود به تنگنای مالی و جبران ناپذیر رسیده ولذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی این نکته مهم را ملکه ذهن خود کنند که باید در تصمیم گیری به منظور تزریق بودجه مناسب برای سال 93 اهتمام کنند.
 
از نظر علیپور بودجه‌ای را که مجلس برای ورزش در نظر گرفته است، جوابگوی فعالیت‌های سال 93 نیست: همانطوریکه بارها در محافل مختلف مطرح شده سال 93 ،سالی حیاتی و تاثیر گذار در ورزش ایران است چراکه هم بازیهای آسیایی 2014 اینچئون را در پیش داریم و هم دیگر مسابقات جهانی و معتبر در رشته های مختلف را. یقینا با این شرایط نمی توان از اعتبار و حیثیت ورزش کشورمان دفاع کنیم و بودجه فعلی کفاف حداقل فعالیتها برای آماده سازی تیمهای ورزشی برای حضوری مقتدر در آوردگاههای حیاتی سال آینده را نمی‌دهد.
 
رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی معتقد است ورزش بهترین پدیده اجتماعی برای ایجاد نشاط عمومی در جامعه است: ورزش ایران در بازی های آسیایی گذشته عنوان چهارم آسیا را کسب کرد و خوشبختانه برخی از رشته های توانستند در رقابتهای معتبر جهانی و المپیک، عناوین ارزشمندی را بدست آورند که این افتخارات بزرگ، دلهای تپنده مردم ورزش دوست را شاد و جامعه بالنده ما را دچار نشاط ملی کرد. اکنون طیف های وسیعی از هموطنان ما انتظار دارند تا رشته های مختلف ایران در آینده نیز بتوانند در رقابتهای مهم برون مرزی افتخار بیاورند و پرچم عزیزکشورمان را برافراشته نمایند که برای تحقق این هدف، نمایندگان محترم مجلس باید آستین همت بالا بزنند و تدابیراصولی را اتخاذ کنند.

علیپور برای رفع این مشکل پیشنهادی را هم مطرح کرده است: از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انتظار می رود نگاه ویژه ای به اعتبارات ورزشی داشته باشد. در بودجه مصوب باید یک درصد از سقف اعتبار مصوب هر یک از دستگاههای ملی و استانی و تخصیص اعتبار ردیف یاد شده به میزان 100 درصد به وزارت ورزش و جوانان تعیین شود تا سال آینده ورزش کشور مجددا دچار بحران مالی نشود. شک ندارم اگر نمایندگان ورزش دوست همت کنند و با اتحاد و همدلی راه تعامل و کمک به ورزش را در دستور کار خود قرار دهند، مسلما ورزشکاران با غیرت و بالنده کشورمان در رقابتهای مهم سال آتی ، ایران اسلامی را صاحب افتخارات ماندگاری خواهند کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فدراسیون ، ورزش ، انجمن ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار