عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودهای بودجه‌ای دولت گفت : دولت یازدهم باید به حال بار مالی انتقال پایتخت چاره‌ای بیندیشد.

امید کریمیان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید باید با تامین منابع مالی، لازمه مقدمات انتقال پایتخت را فراهم کند.

وی ادامه داد : دولت موظف است مطابق اصل 75 قانون اساسی نیازهای مالی طرح انتقال پایتخت را فراهم کند هرچند که با‌ آن مخالف باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص دلایل مخالفت دولت تدبیر و امید با انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر بیان کرد : با توجه به شرایط کنونی کشور، دولت دچار کمبود بودجه است و انتقال پایتخت نیز می‌تواند هزینه‌های مالی گزافی را روی دوش دولت قرار دهد.

کریمیان با اشاره به اظهارات معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد : این مطلب درست است که انتقال پایتخت منوط به تصمیمات مقام معظم رهبری است و همگان نیز بر این امر واقف بوده و هستند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: این طرح با موافقت قاطع نمایندگان مواجه شده است و بنابر مخالفت دولت و مطابق قوانین به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد و اگر در آن نیز توافقی حاصل نشود این پرونده به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت تا این مجمع درباره  این موضوع تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار