شورای حکومتی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد این کشور ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از روسری را برای ناظران داوطلب بر امور مدارس این کشور لغو نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگـزاری رویترز؛ اعلام این موضوع در حالی است که کارشناسان عقیده دارند چنین اقدامی، نقض قوانین مربوط به حفظ بی طرفی مذهبی در دستگاههای دولتی است.
شورای حکومتی فرانسه که وظیفه مشاوره و راهنمایی دولت را در خصوص مسائل جنجال برانگیز دولتی به عهده دارد طی یک تحلیل اعلام کرد این بی طرفی مذهبی شامل مادرانی که بر امور دانش آموزان مدارس ابتدایی نظارت می کنند یا در فعالیتهای خارج از مدرسه مانند بازدید از موزه ها و اماکن عمومی به دانش آموزان کمک می کنند، نمی شود.

"ونسان پیلون" وزیر آموزش و پرورش فرانسه نیز در این باره اعلام کرد ممنوعیت استفاده از روسری همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا بر اساس دیدگاه شورای حکومتی، مدارس می توانند قوانین داخلی ویژه خود را در خصوص پوششهای مذهبی اعمال کنند.

وی طی بیانیه ای که پس از تحلیل شورای حکومتی منتشر شد اعلام کرد: «قانون ممنوعیت (استفاده از پوشش روسری) همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.»

فرانسه این ممنوعیت را سال گذشته و همگام با چند قانون دیگر وضع کرد که تحقق سیاستهای سکولار سختگیرانه این کشور را پیگیری می کند. پوشیدن روسری برای دانش آموزان مدارس دولتی در فرانسه از 10 سال پیش ممنوع اعلام شده است. همچنین پوشاندن صورت زنان به طور کامل در اماکن عمومی از سال 2011 در فرانسه ممنوع است.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، احتمال دارد قوانین مربوط به پرهیز از جانبداری مذهبی در اماکن دولتی به برخی از اماکن خصوصی از جمله مهد کودکها نیز تعمیم پیدا کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار