اشتغال زنان مي‌تواند علاوه بر برطرف کردن نياز اقتصادي خانواده تاثير مهمي در تربيت و پيشرفت شغلي و تحصيلي فرزندانشان داشته باشد.

قرايي‌مقدم جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: همواره زنان در چرخه‌هاي اقتصادي نقش مهمي داشتند و دوش به دوش مردان در مزارع، شالي‌کاري‌ها و مشاغل دولتي و غيره حضور داشتند.
 
وي ادامه داد: حضور زنان در فعاليتهاي اقتصادي و اجتماعي مي‌تواند علاوه بر کمک به تامين معيشت خانواده در ايجاد نظم و ترتيب فرزندان نقش مهمي را ايفا کند.
 
قرايي‌مقدم تصريح کرد: آمار و تحقيقات انجام شده بر روي زنان شاغل نشان مي‌دهد فرزندان اين افراد در مقايسه با زنان خانه‌دار از نظر تحصيلي موفق‌ترند، به طوري که فرزندان معلم‌ها 2.5 نمره و خانمهاي شاغل 1.5 نمره در مقايسه با زنان خانه‌دار از نظر تحصيلي بالاتر هستند.
 
وي با اشاره به آمار طلاق در ميان زنان خانه‌دار و شاغل افزود: آمار طلاق در ميان زنان خانه‌دار 58 درصد، زنان کارمند 10 درصد و معلمين 5 درصد است.
 
قرايي‌مقدم اظهار داشت: زنان شاغل در طول هفته 72 ساعت کار مي‌کنند، اين در حالي است که زنان خانه‌دار 50 ساعت وقت خود را به امور خانه‌داري مي‌پردازند.
 
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرايط اقتصادي حاکم بر جامعه گرايش آقايان به ازدواج با خانمهايي است که شاغل هستند، بيشتر است.
انتهاي پيام/  
 

برچسب ها: زنان ، شاغل ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار