معاون هنری وزیر ارشاد و جمعی از مسوولان شهرداری از مجموعه تئاتر شهر بازدید کرده و در جریان روند کار این مجموعه قرار گرفتند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار منطقه 3، 6 و 11، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، معاون شهردار تهران و رئیس مجموعه تئاترشهر روز گذشته، 30 آذرماه از بخش های مختلف زیرگذر رودکی و ساختمان تئاترشهر بازدید کرده و در جریان روند کار این مجموعه قرار گرفتند. 

در این بازدید علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اینکه از این پس شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، بیان کرد: طی این جلسه، نظرات و دستورات خوبی مطرح شد که تا امروز کمتر شاهد آن بوده ایم. اقداماتی در این مدت صورت گرفته که پیش از این وجود نداشته است. تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر اقدامات اولیه و ضروری به ثمر خواهد رسید و از این پس شاهد اتفاقات خوبی در فضای هنری خواهیم بود. 

محمدمهدی ایازی، معاون شهردار تهران، نیز با اشاره به اینکه زیرگذر چهارراه ولیعصر، یک زیرگذر فرهنگی است، اظهار کرد: این زیرگذر با مساحتی بالغ بر 3800 مترمربع زیربنا، ضمن آن که در رفع مشکل ترافیک و حجم جا به جایی عابران در این منطقه نقش موثری دارد، از آنجا که یک زیرگذر فرهنگی محسوب می شود، از اهمیت خاصی برخوردار است. در این راستا جلسه ای برگزار و طی آن هماهنگی های اولیه و ایجاد مقدمات بهره برداری از آن فراهم شده است. 

وی با اشاره به رفع مشکل دید مجموعه تئاترشهر خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم در مقابل مجموعه تئاترشهر، مسیر ورودی خط چهار مترو تهران است که با توجه به راه اندازی زیرگذر، این مسئله برطرف خواهد شد. همچنین با نصب یک ال ای دی چهار وجهی، سایر تابلوهای دیگر از این محل جمع آوری می شوند و به بهترین نحو برنامه های این مجموعه عنوان و معرفی خواهند شد. 

معاون شهردار تهران، فضاهای متعدد ایجاد شده در پارک دانشجو را برای کاربری تئاتر نامناسب ارزیابی کرده و تصریح کرد: فضاهایی مانند رستوران از سطح پارک دانشجو جمع آوری می شوند. در این مذاکرات به بررسی زیرگذر رودکی مابین تئاترشهر و تالار وحدت نیز پرداخته ایم. مطالعات اولیه انجام شده و در صورت امکان طی سال های آتی از آن بهره برداری خواهیم کرد. 

وی همچنین با اشاره به نصب تندیس هایی در فضای پارک دانشجو اذعان کرد: در نظر داریم احجامی در رابطه با مفاخر هنری و یا 32 تندیس جشنواره تئاتر فجر تهیه کرده و اطراف این مکان نصب کنیم. 

ایازی در خصوص مرمت مجموعه تئاترشهر توضیح داد: متاسفانه ساختمان تئاترشهر کیفیت معماری لازم را ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد. این از جمله مسائلی است که امیدواریم به زودی برطرف شود. بنابراین بخشی از این مشکلات تا پیش از برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انجام و مابقی پس از آن و در یک روند زمانی مشخص، رفع خواهد شد. 

وی ارتباط دو مجموعه تئاترشهر و مسجد ولیعصر را در بافت فرهنگی منطقه نزدیک دانست و خاطرنشان کرد: مسجد ولیعصر (عج) در ضلع جنوبی مجموعه تئاترشهر واقع شده و تا اواخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. این مسجد با ترکیب المان های مذهبی و طراحی های هنری شکل گرفته است. 

معاون شهردار تهران در پایان از افتتاح این مجموعه (زیرگذر چهار راه ولیعصر) طی هفته آینده خبر داد و تشریح کرد: این مجموعه با هشت ورودی و خروجی، محل اتصال و عبور خط سه و چهار مترو و خط یک بی آرتی است. طبق پیش بینی های صورت گرفته، نزدیک به 300 هزار نفر از این محل عبور و مرور خواهند داشت و به این طریق تغییرات جدی را در نمای این خیابان ایجاد خواهد کرد. 

گفتنی است، در این بازدید علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرخ الدین سلیمانی شهردار منطقه 3، بابایی شهردار منطقه 6، شهردار منطقه 11 و اتابک نادری رئیس مجموعه تئاترشهر حضور داشتند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار