مجموع مصرف بنزین کشور درباره زمانی ٢٣ تا ٢٩ آذر امسال به ٤٤٨ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر بنزین رسید که این میزان از میانگین مصرف روزانه ٦٤ میلیون و ٢٠ هزار لیتری این فرآورده دربازه زمانی یاد شده حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  براساس گزارش رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین کشور درباره زمانی ٢٣ تا ٢٩ آذر امسال به ٤٤٨ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر بنزین رسید که این مقدار از میانگین مصرف روزانه ٦٤ میلیون و ٢٠ هزار لیتری این فرآورده دربازه زمانی یاد شده حکایت دارد.
 
این آمار نشان می دهد با وجود سرد شدن هوا، بارش برف در غالب نقاط کشور و یخبندان های جاده ای، مصرف این فرآورده نسبت به هفته قبل چهار میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر افزایش داشته است که شاید یکی از دلایل افزایش مصرف آن، شارژ سهمیه بنزین دی ماه باشد.
 
بالاترین میزان مصرف بنزین دربازه زمانی یاد شده ٧١ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر به روز پنج شنبه (٢٨ آذر) و پایین ترین میزان مصرف آن نیز با ٥٣ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر به روز جمعه ( ٢٩ آذر) مربوط می شود.

مصرف ٧٧ میلیون لیتر بنزین در تهران
 
بر پایه این گزارش مجموع مصرف بنزین تهران نیز در بازه زمانی ٢٣ تا ٢٩ آذر امسال با هشت میلیون لیتر کاهش (نسبت به هفته قبل) به محدوده ٧٧ میلیون لیتر رسید.
 
این گزارش حاکی از آن است که در این بازه زمانی با میانگین ١٠ میلیون و ٩٨٠ هزار لیتر در روز، ٧٦ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بنرین در تهران مصرف شده است.
 
بیشترین مقدار مصرف بنزین در تهران با ١٤,٦ میلیون لیتر به روز چهار شنبه (٢٧ آذر) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ١١ میلیون لیتر به روز جمعه (٢٩ آذر) مربوط می شود.
 
ثبت مصرف ٢٢ میلیون لیتر بنزین سوپر
 

مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز دربازه زمانی یاد شده با میانگین روزانه سه میلیون و ١١٠ هزار لیتر به ٢١ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر رسید.
 
بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، بیشترین مصرف این فرآورده چهار میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر به روز چهارشنبه (٢٧ آذر) و کمترین میزان آن نیز با دو میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر به روز شنبه (٢٣ آذر) مربوط می شود.
 
ثبت بیش از ٢٥ میلیون تراکنش سوخت
 
شمار مراجعه وسایل نقلیه (انواع خودرو و موتورسیکلت) به مجاری عرضه سوخت کشور در هفته منتهی به ٢٩ آذر به بیش از ٢٥ میلیون بار رسید.
 
بر پایه این گزارش، در بازه زمانی ٢٣ تا ٢٩ آذر امسال ٢٥ میلیون و ٧٧٧ هزار و ٨٦٦ تراکنش در سامانه کارت هوشمند سوخت ثبت شده است.
 
بیشترین میزان مراجعه به جایگاه ها برای دریافت سوخت با سه میلیون و ٨٤٥ هزار و ٦٠٩ تراکنش به روز چهارشنبه (٢٧ آذر) و کمترین میزان تراکنش نیز با سه میلیون و ١٤٦ هزار و ٧٩٦تراکنش به روز جمعه ( ٢٩ آذر) مربوط می شود.
 
مقایسه آماری هفته منتهی به ٢٩آذر با هفته قبل نشان می دهد تعداد مراجعه وسایل نقلیه به مجاری عرضه سوخت، بیش از ٣٣٤ هزار بار افزایش داشته است.
 
تعداد درخواست صدور کارت المثنی در مدت یاد شده (٢٣ تا ٢٩ آذر) نیز ٣٠ هزار و ٣٥١ مورد بوده است که از کاهش بیش از سه هزار مورد درخواست در این زمینه حکایت دارد.
 
مصرف ٨٧١ میلیون لیتر گازوییل در کشور
 
براساس گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف گازوییل در دوره زمانی یاد شده (٢٣ تا ٢٩ آذر) با میانگین ١٢٤ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر در روز به ٨٧٠ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر رسید.
 
بیشترین مصرف نفت گاز در این دوره زمانی با ١٥٠ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر به روز دوشنبه ( ٢٥ آذر) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ١٠٣ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (٢٩ آذر) مربوط می شود.

مصرف ١٣٤ میلیون لیتر نفت سفید و ٤٠٠ میلیون لیتر نفت کوره
 
بنابر گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، مصرف نفت سفید کشور در بازه زمانی ٢٣ تا ٢٩ آذر با میانگین ١٩ میلیون و ١٠ هزار لیتر به ١٣٣ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر و مصرف نفت کوره نیز در این بازه زمانی با میانگین روزانه ٥٧ میلیون و ١١٠ هزار لیتر به ٣٩٩ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر رسید.
 
مقایسه آمارها در بازه زمانی یاد شده نشان می دهد مصرف نفت سفید در مقایسه با هفته منتهی به ٢٢ آذر هفت میلیون لیتر کاهش و مصرف نفت کوره نیز ٤١ میلیون و یکصد هزار لیتر افزایش یافته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنزین ، مصرف ، میانگین ، تراکنش ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار