اراک/ 30درصد بنزین کشور:

درپالایشگاه امام خمینی ( ره ) شازند تولید می شود

مدیر عملیات پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از تولید 30 درصد بنزین کشور در این پالایشگاه خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شاهوردی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان گفت: روزانه حدود 16 ملیون لیتر بنزین یورو چهار و پنج در این واحد تولید می شود.

وی افزود: هم اینک روزانه هشت میلیون لیتر بنزین باکیفیت در واحد ارتقای کیفیت بنزین سازی و هشت میلیون لیتر دیگر در واحد بنزین سازی کت کراکر (RFCC) این پالایشگاه تولید می شود.
وی گفت: روزانه 36 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل گاز مایع، بنزین یورو، بنزین سوپر، نفت سفید ، نفت گاز، سوخت هواپیمایی ونفت کوره در پالایشگاه شازند تولید می شود که تزریق بنزین با کیفیت آن به شبکه مصرف کشور سهم مهمی در مهار آلایندگی هوا دارد.
وی با بیان اینکه مصرف بنزین استان مرکزی روزانه حدود دو میلیون لیتر است گفت: هم اینک تمامی این بنزین با کیفیت یورو چهار و یورو پنج است و یک سوم بنزین کشور نیز ازاین استان ارسال می شود.
مدیر عملیات پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اظهار کرد: توزیع روزانه 12 میلیون لیتر نفت گاز با کیفیت یورو چهار نیز از دیگر خدمات پالایشگاه شازند در عرصه تامین سوخت داخل است.
وی راه اندازی خط بنزین سازی پالایشگاه شازند به همت متخصصان داخلی در اواخر سال گذشته را افتخاری بزرگ در صنعت نفت و گاز کشور دانست و گفت: تکیه بر دانش فنی و اراده برای عملیاتی کردن خواست مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی توانست حلقه تنگ تحریمها را بی اثرکرده و بخشی از نیاز حیاتی کشور به بنزین در این واحد را محقق شود./س

برچسب ها: پالایشگاه ، ارتقای ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.