اختلافات خانوادگی، عدم درک متقابل و لذت بردن از وجود همدیگر از جمله عوامل موثر در بروز مشکلات بین والدین و فرزندان است.

 محمدحسین سلطان‌زاده مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: والدینی که در روش تربتی خود نسبت به فرزندان به یک راهکار و توافق دو طرفه برسند بهتر می توانند مشکلات را حل نمایند.
 
وی ادامه داد: والدین می‌بایست در انتظارات خود نسبت به فرزندان واقع‌بینانه عمل کنند و بپذیرند که آنها می‌توانند اشتباه کنند و این تصور که باید تمام اصول و قواعد را بدانند نادرست است.
 
سلطان‌زاده با تاکید بر اینکه از وجود فرزندتان لذت ببرید افزود: متاسفانه عده‌ای از والدین به دلیل گرفتاری‌های شغلی، فعالیت‌های خارج از منزل، برنامه‌های تلویزیونی و ... زمانی لازم برای لذت بردن و همراهی کردن فرزندشان باقی نمی‌گذارند که این امی می‌تواند موجب اختلاف فاصله بین آنها شود.
 
وی با اشاره به دیگر عواملی که موجب بروز فاصله و مشکلات بین والدین و فرزندان می‌شود تصریح کرد: درگیری پدر و مادر در حضور کودک به او می‌آموزد که ضمن عدم اعتماد به والدین، به جای تقابل و گفتگو در مقابل مشکلات از برخوردهای پرخاشگرانه و عصبی استفاده نماید.
 
وی خاطرنشان کرد: با تقسیم مسئولیت‌ها در محیط خانواده، استفاده از تجربه دیگران در امر تربیت، انتظار واقع‌بینانه از خود و فرزندتان، رفع تنش‌ها و وقت گذاشتن برای هم ضمن لذت بردن از زندگی و فرزندتان اوقات خوش را با هم سپری کنید.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: راهکار ، فرزند ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.