ولی نماینده فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سال 92 در راستای عمل ا‌مینانه به نیات و‌اقفان، 70 میلیارد تومان از درآمدهای موقوفات در محل نیات وا‌قفان هزینه شده است.

حجت الاسلا‌می وا‌لمسلمین علی محمدی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: این مبلغ در موضوعات مختلف اعم از مذهبی،‌عزداری، احکام، کمک به مستمندان و نیازمندان، تامین دارو، پرداخت هزینه درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان، کمک به نخبگان و پژوهشگران، تامین جهیزیه، کمک به زوج های جوان و. . . بر اساس نیات واقفان‌ هزینه شده است.   
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان در سه حوزه، وقف، بقاع متبرکه و امور قرآنی فعالیت دارد، تصریح کرد: در خصوص موقوفات، تکلیف و وظیفه شرعی این سازمان جمع آوری در آمدهای موقوفات و عمل امینا‌نه به نیات و‌اقفان است.   
 
محمدی، با بیان اینکه نیات و‌اقفان که ظرفیت اجرا در سطح ملی را داشت، برای اولین بار بصور‌ت متمرکز اجرا شد، اظهار داشت: تا کنون دو مورد از آن ها عملیاتی شده است که نخست، طرح پیوند آسمانی بود که 1105 زوج جوان به برکت وقف در این طرح به خانه بخت رفتند و طرح دوم طرح اعزام زائران حرم رضوی بود که در این طرح 673 زائر مستمند به مشهد مقدس اعزام شدند و در همین راستا، طرح مهر تندرستی با هدف کمک به بیماران نیازمند 29 دی ماه و طرح دست های مهربانی با هدف کمک به افراد مستمند و نیازمند 14 اسفند ماه برگزار خواهد شد.   
 
وی، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را از دیگر وظایف این سازمان دانست و خاطر نشان کرد: در همین راستا امسال پنجمین همایش وقف و رسانه را برگزار خواهیم کرد و در همین سال سومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری را با موضوعات فرهنگی و هنری برگزار کردیم که برکات بسیاری داشته است و هم اکنون چندین هزار محصول ادبی، فرهنگی و هنری در قالب این جشنواره با موضوع وقف گرد آمده است.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اختصاص ، میلیارد ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار