سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل از اقدام این شورا برای اجرایی کردن طرحی خبر داد که براساس آن شورای اسلامی این شهر با اختصاص دادن اعتباری ویژه ، سالانه تعدادی از بناهای بارزش تاریخی این شهر را در راستای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی کهن شهر آمل خریداری خواهد کرد.

محمودی پاتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ گفت: این طرح با عنوان حفظ بناهای تاریخی آمل و در راستای حفظ آثار باارزش تاریخی این شهر با همکاری وتعامل با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری انجام خواهد شد.

وی افزود: در حالی که از لحاظ ساختار اداری، میراث فرهنگی و گردشگری عهده دار مسئولیت اصلی در این ارتباط است، اما به دلایل کمبود منابع مالی و اعتبارات لازم و با توجه به تعدد بناهای واجد ارزش در سطح این شهر، این اداره در سطح شهرستان ها توان تملک همه بناهای تاریخی و حفظ و مرمت آنها را دارا ندارد.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر آمل تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از بناهای تاریخی با توجه به اینکه بسیاری از مالکان نیز انگیزه ای برای حفظ آنها ندارند، از بین رفته یا در حال تخریب است که با خرید این اماکن تاریخی و با مرمت آنها و اختصاص کاربری های متناسب به این بناها می توان به تحقق حداقل هایی در آینده نزدیک در رابطه با حفظ میراث تاریخی این کهن شهر و امکان جذب گردشگر دست یافت.

محمودی پاتی تصریح کرد: تحقق این وعده ارزنده از سوی مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل می تواند نویدبخش روزهایی خوش برای توسعه گردشگری شهرستان و حفظ و احیای آثار تاریخی به جای مانده از پیشینیان باشد که امیدواریم شورانشینان در تحقق این وعده فرهنگی هم چون دیگر برنامه ها موفق و سربلند باشند..

وی ادامه داد: حفظ میراث فرهنگی به ویژه یادمان ها و بناهای تاریخی،برای یک ملت، پشتوانه حیات فرهنگی در آینده خواهد بود وازآنجایی که ضرورت حفظ میراث فرهنگی در دنیا سابقه ای دیرینه دارد، مسئولیتی همگانی است که نیازمند همت متولیان مربوطه می باشد.

شهر آمل با سابقه چندهراز ساله دارای بیش از 60 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است/س
/انتهای پیام
برچسب ها: حفظ ، میراث ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.