مدارک جدید نشان می دهد ، حتی تماس های تلفنی و پست الکترونیکی و پیام های کوتاه مسئولان رژیم صهیونیستی نیز از جاسوسی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در امان نبوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار؛  محافل اسرائیلی این مسئله را عجیب ندانستند و تاکید کردند این اقدام واشنگتن موجب افزایش فاصله بین اسرائیل و آمریکا خواهد شد.
حسن حجازی گزارشگر شبکه المنار در این باره گزارش داد: رژیم صهیونیستی که متحد راهبردی آمریکا محسوب می شود از دایره برنامه شنود دولت آمریکا که شامل دوست و دشمن شده، خارج نبوده است. هنوز سریال رسوایی هایی که مدارک ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد به پایان نرسیده است. بر اساس این مدارک، آمریکا از تماس های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی و ایهود اولمرت نخست وزیر سابق و ایهود باراک وزیر جنگ سابق اسرائیل جاسوسی می کرده است.
محافل اسرائیلی معتقدند شنود این تماس ها، نشان دهنده دو رویی دولت آمریکا است. آنها می گویند آمریکا از آزاد کردن جاناتان پولارد جاسوس اسرائیل که اطلاعاتی درباره آمریکا به اسرائیل ارائه کرده بود خودداری می کند ولی در همان حال از مسئولان اسرائیلی جاسوسی می کند.
راویو دروکر تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در برنامه ای تلویزیونی گفت: «از افرادی که با نتانیاهو صحبت کرده اند شنیده ام که وقتی مسئله حساسی مطرح می شود، نتانیاهو آن را با زبان اشاره بیان می کند زیرا معتقد است سخنانش شنود می شود. دستیاران نتانیاهو می گویند او همیشه با کنایه صحبت می کند».
رونی دانیال تحلیلگر نظامی اسرائیلی گفت: «اسرائیل از آمریکا توضیح خواسته است تا اطمینان یابد جاسوسی از مقامات اسرائیلی ادامه نیافته است. نهادهای امنیتی اسرائیلی اقدام به کدگذاری تماس های تلفنی کرده اند و تلفن های نخست وزیر و وزیر دفاع کدگذاری شده است ولی حتی این تلفن ها هم تا مدتی امن هستند».
تحلیلگران اسرائیلی معتقدند افشا کردن جاسوسی آمریکا از مقامات اسرائیلی به منظور تعمیق شکاف بین اسرائیل و آمریکا و تشدید بی اعتمادی بین آنها صورت گرفته است.
اودی سیگل تحلیلگر اسرائیلی می گوید: «به نظر من دستانی پنهان در پشت این ماجرا است. مدارک اسنودن به منظور ایجاد بحران بین آمریکا و آلمان و برزیل به کار رفت و این اتفاق افتاد و اکنون روابط اسرائیل و آمریکا به علت افشای این مدارک متشنج شده است».
روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت مسئولان اسرائیلی بر این باور هستند که آمریکا تماس های آنان را شنود می کند و به همین علت در تماس های خودشان پیام هایی را گنجاندند که در خدمت اهداف راهبردی آنها باشد تا آمریکایی را در جهتی که خودشان مایلند پیش ببرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار