اهالي صعده با برپايي تظاهرات خواستار توقف پروازهاي هواپيماهاي بدون خلبان آمريکايي شدند و بر ضرورت تشکيل دولت نجات ملي تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، هزاران يمني با تظاهرات در صعده در شمال اين کشور اقدامات آمريکا در اين کشور و پرواز هواپيماهاي بدون خلبان آمريکا در يمن را به شدت محکوم کردند. 

اين در حاليست که پرواز هواپيماهاي بدون خلبان آمريکايي با وجود تصويب ممنوعيت آن در پارلمان يمن، همچنان ادامه دارد. تظاهرکنندگان همچنين خواستار برکناري دولت و تشکيل دولت نجات ملي شدند. 

احمد المختفي خبرنگار اين شبکه در يمن در گزارشي در اين باره با اشاره با اشاره به برگزاري اين تظاهرات پس از تصويب قانون منع پرواز هواپيماهاي بدون خلبان در يمن افزود: تظاهرکنندگان خشمگين ضمن استقبال از قانون تصويب شده در پارلمان خواستار تسريع در اجراي آن شدند و در همين حال مخالفت خود را با تمديد دوره انتقالي اعلام کردند. 

يکي از شهروندان يمني شرکت کننده در تظاهرات دولت اين کشور را شکست خورده دانست و افزود: اين دولت صرفا ابزاري براي اجراي سياست هاي آمريکا و توطئه اين کشور در يمن است. مردم  يمن به اين توطئه ها و برنامه‌هاي خصمانه پي برده است و به ياري خدا آنها را شکست خواهد داد. 

يکي ديگر از تظاهرکنندگان گفت: ما به تشکيل دولت نجات ملي نياز داريم که بتواند امنيت يمن و زندگي مردم اين کشور را تامين کند. 

علي المؤيد از رهبران جنبش انصارالله گفت: ما با تمديد دوره انتقالي به شدت مخالفيم. 

ديگر شرکت کننده در تظاهرات گفت: خواسته ما تشکيل دولت نجات ملي است تا مردم يمن را از اين هرج و مرج که به آمريکا اجازه داده است در يمن دخالت کند، نجات دهد. 

در ادامه گزارش آمده است: اهالي صعده همچنين تهديدات گروه‌هاي تکفيري و گروه هاي مسلح وابسته به علي الاحمر در خصوص حمله به استان صعده را به باد تمسخر گرفتند و تاکيد کردند آنها از انجام اين کار ناتوان هستند. 

يکي از تظاهرکنندگان گفت: به آنهايي که تهديد مي‌کنند بايد بگويم شکست مي خورند همانگونه که دولت يمن در شش جنگ خود عليه صعده شکست خورد. 

ديگري گفت: آنها که تهديد مي‌کنند در خواب و خيال به سر مي برند. آنها به سبب آنکه دچار شکست و ضعف شده اند اين شايعات را منتشر مي‌کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، صعده ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار