همزمان با ادامه تظاهرات و جنبش مردمی در بحرین، محافل مختلف در این کشور بر ادامه جنبش مردمی تاکید کردند و خواستار برخورد با عاملان نقض حقوق بشر شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ تظاهرات شهروندان بحرینی علیه رژیم آل خلیفه حاکم بر این کشور که همچنان به اقدامات خود علیه روزنامه نگاران ادامه می دهد، ادامه دارد. این در حالی است که درخواست سازمان های حقوق بشر بین المللی از رژیم آل خلیفه برای آزادی بازداشت شدگان افزایش یافته است. 

فادی السید گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره که با پخش تصاویری از اعتراضات و تظاهرات شماری از بحرینی ها همراه بود گفت: مناطق مختلف بحرین برای گرامیداشت یاد شیخ عبدالامیر الجمری که در دهه نود قرن گذشته جنبش مردمی را برای درخواست احیای نظام پارلمانی هدایت می کرد، شاهد برپایی تظاهرات گسترده بود. مرگ بر آل سعود از جمله شعارهای تظاهرکنندگان بود. اهالی منامه با وجود تدابیر شدید امنیتی که در این شهر اندیشیده شده است توانستند در تظاهراتی محدود شرکت کنند. تظاهرکنندگان در بحرین با برپایی این تظاهرات نشان دادند که اهالی این شهر نیز جزء لاینفک انقلاب بحرین هستند. 

در ادامه گزارش آمده است: ستره، بلاد قدیم، بنی جمره، الدیه، سنابس و مناطق دیگر شاهد تظاهرات مشابهی بودند که شرکت کنندگان در آنها با سردادن شعارهایی پایبندی خود را به اصول انقلاب نشان دادند. عناصر رژیم آل خلیفه با استفاده از گاز اشک آور به برخورد با تظاهرکنندگان پرداختند. علمای دینی هم بر ضرورت ادامه تحرکات مردمی تاکید کردند. 

عبدالله الغریفی روحانی بحرینی گفت: جنبش مردمی مخالف گفتگو با نظام نیست مشروط به این که زمینه این گفتگو فراهم باشد. این امر به معنای توقف تحرکات مردم نیست بلکه این تحرکات تا تحقق خواسته های مشروع باید ادامه پیدا کند.
 
در ادامه گزارش آمده است: دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه بازداشت ماجد سید حسن را که از ناحیه سینه هدف اصابت گلوله شبه نظامیان طرفدار رژیم قرار گرفته است تمدید کرد. این در حالیست که هیچ عمل جراحی برای خارج کردن گلوله از بدن وی انجام نشده است. سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز فاش کرد چهار عکاس بحرینی در زندان های این کشور هستند. این سازمان از شورای امنیت خواست مبارزه با فرار از مجازات را در راس اولویت های خود قرار دهد و قوانینی بین المللی برای حمایت از روزنامه نگاران و خبرنگاران صادر کند. 

در ادامه گزارش آمده است: جمعیت ملی اسلامی الوفاق در بحرین نیز اعلام کرد بازداشت عکاسان نتیجه تلاش های شدید رژیم برای سرپوش گذاشتن بر اقداماتی است که علیه شهروندان مرتکب می شود. الوفاق رژیم را به ادامه اقدامات خود علیه دست اندرکاران رسانه ها برای ارائه تصویری وارونه از آنچه در کشور روی می دهد متهم کرد و خواستار آزادی این افراد شد. ده سازمان حقوق بشر نیز از شورای امنیت خواستند موارد نقض حقوق بشر در بحرین را مورد توجه قرار دهد و رژیم را وادار به افتتاح دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در منامه کند و گزارشگر ویژه حقوق بشر نیز برای بحرین تعیین شود. الوفاق بر ضرورت آزادی فوری زندانیان سیاسی و محاکمه مسئولان نقض حقوق بشر و ممنوع السفر شدن آنها تاکید کرد. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: تظاهرات ، حکومت ، بحرین ، ادامه ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار