نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که حدود 85 درصد موارد بیماری انگلی هیداتیدوز در مناطق شهری و تنها 15 درصد موارد این بیماری در مناطق روستایی بروز کرده است.

موسی رحمانی‌نژاد کارشناس ارشد انگل‌شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هیداتیدوزیک بیماری انگلی مشترک بین انسان و حیوان است که قابلیت کشندگی داشته و علاوه بر عوارض جسمی، عوارض اقتصادی زیادی نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری هیداتیدوز ممکن است در مناطق مختلف تا حدی متفاوت باشد، اظهار داشت: بر طبق نتایج مطالعات مختلف، شیوع هیداتیدوز در زنان و مردان تقریباً یکسان بوده و این بیماری در تمام گروه‌های سنی از کودکان تا سالمندان شیوع دارد.

رحمانی‌نژاد تأکید کرد: نتایج یک تحقیقی که اخیراً در کشورمان صورت گرفته است نشان می‌دهد که حدود 85 درصد موارد بیماری انگلی هیداتیدوز در مناطق شهری و تنها 15 درصد موارد این بیماری در مناطق روستایی بروز کرده است.

وی یادآور شد: هیداتیدوز به طور عمده کبد و سپس ریه‌ها را درگیر می‌کند و درد شکم و اختلالات گوارشی، علائم اصلی آن محسوب می‌شوند.

رحمانی‌نژاد خاطرنشان کرد: مصرف میوه‌ها و سبزی‌های آلوده به ویژه سبزی‌هایی که به صورت ساده و بدون استفاده از مواد ضدعفونی شسته‌ شده‌اند و همچنین تماس با برخی از حیوانات نظیر سگ، از جمله مهمترین عوامل مرتبط با سرایت بیماری هیداتیدوز است.


انتهای پیام/

برچسب ها: هیداتیدوز ، دام ، بیماری ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار