مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: به دليل گستردگي منحصر به فرد فعاليت هايي كه در بخش حمل و نقل انجام مي گيرد، كارشناسان اقتصادي از اين بخش به عنوان «نيروي محركه توسعه» ياد مي كنند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، علي بخش رستمي در گفت و گويي خبري به مناسبت هفته حمل و نقل و روز راهدار با تبريك به تلاشگران اين عرصه بويژه تلاش نستوه راهداران افزود: تحولات سريع فن آوري اين بخش نيز، ارتباط ميان آن و فرآيند توسعه اقتصادي و اجتماعي را آن چنان حساس و پيچيده ساخته است كه كارشناسان اقتصادي، كارآمدي و توانمندي اين بخش را، زمينه ساز توسعه همه جانبه كشورها مي دانند.

به گفته وي، به عقيده كارشناسان، موفقيت هاي راهبردي در زمينه رشد و توسعه اقتصادي، مديون سرمايه گذاري كلان در زيرساخت ها و تجهيزات حمل و نقل و نيز توسعه مهارت هاي حمل و نقل بوده است.

رستمي بيان داشت: اين هفته يادآور فرمان تاريخي حضرت امام‌خميني (ره) در سال 62 مبني بر تخليه كالاهاي اساسي مردم در بنادر جنوبي كشور و تحويل آنها در شهرها و روستاها، ترويج و توسعه ارزش هاي بي‌نظير صنفي و ارج ‌گذاري به خدمات برجسته بخش حمل‌ونقل جاده‌اي است.

رئيس ستاد گراميداشت هفته حمل و نقل و راهداري گلستان اضافه كرد: به همين مناسبت و براي پاسداشت زحمات و تجليل از تلاشگران عرصه حمل و نقل و راهداران، برنامه هايي از سوي ستاد اجرا خواهد شد.

به گفته رستمي، اعزام و استقرار رسمي اكيپ هاي راهداري زمستاني در راه ها بويژه مناطق برفگير و گردنه ها، شركت در برنامه هاي مختلف صدا و سيما با هدف بيان اهميت حفظ و نگهداري راه ها و آشناسازي مردم با خدمات راهداري و فرهنگ سازي حفاظت از اين سرمايه هاي ملي از برنامه هاي اين هفته ستاد است.

وي ادامه داد: ديدار با راهداران مصدوم شده، حضور در مراسم عبادي و سياسي نماز جمعه سراسر استان، بازديد و سركشي از راهدارخانه ها و ارسال پيام هاي كوتاه ايمني از طريق تابلوهاي VMS اداره كل و صدا و سيما بخشي ديگر از برنامه هاي ستاد در استان مي باشد.
26 آذرماه ( روز حمل و نقل ) تا اول دي ماه (روز راهدار ) به عنوان هفته حمل و نقل و راهداري نامگذاري شده است .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار