ضعف حافظه و زوال مغز یکی از بیماری‌های عصر کنونی است که مقصر آن خود انسان‌ها و عدم استفاده کامل از قدرت حافظه‌شان است، اما با ترفندهایی ساده اما عملی می‌توان این زوال را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به افرادی که در اثر استفاده زیاد از فناوری‌های جدید مانند: تلفن همراه هوشمند و یا دوربین‌های عکاسی دیجیتال دارای اختلال حافظه شده‌اند، توصیه می‌کنند تا با استفاده از روش‌هایی حافظه خود را تقویت نمایند.

گفتنی است؛ از جمله کارهایی که این دسته از افراد می‌توانند انجام دهند، بررسی عکس‌های قدیمی است که در ارتباط با خانواده و دوستان شخص است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بررسی عکس‌های قدیمی با دوربین‌های آنالوگ باعث تقویت حافظه بصری در افراد می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند: افراد برای تقویت حافظه خود از سنین جوانی اقدام کنند تا دچار مشکلاتی مانند زوال مغز یا آلزایمر در دوران سالمندی نشوند.

دانشمندان فعالیت‌هایی مانند خواندن کتاب، روزنامه و مجله به صورت کاغذی و یا نوشتن خاطرات روزانه و کاری در یک دفتر با خودکار و قلم را از جمله این تمرین‌ها معرفی می‌کنند.

انجام کارهای سرگرمی_ مهارتی مانند: حل پازل و یا ساخت اشیاء با قطعات متصل شونده در کنار تمرین حفظ کردن شماره تلفن‌ها و آدرس‌ها از جمله دیگر ورزش‌های مفید برای تقویت حافظه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عکس ، حافظه ، تقویت ، بصری ، شب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار