توصیه می‌شود که حتما از دوران کودکی مصرف ضد‌آفتاب را شروع کرده و جدی بگیریم زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مشکلات پوستی خود را در بیست سال اول زندگی خود بدست آورده‌اند.

رضا رباطی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: باید توجه داشت که همیشه در زمینه مراقبت از پوست خود برهیز از قرار گرفتن در معرض نور در اولویت قرار دارد. لکه‌های پوستی عارضه‌ای است که فرد در مواجه شدن با نور ماوراء بنفش در گام اول به آن مبتلا می‌شود و در آینده احتمال بروز مشکلات دیگری هم وجود دارد. در نتیجه استفاده از ضد آفتاب‌ها می‌تواند کمک شایانی به حفظ و مراقبت از پوست کند.

رباطی گفت: همه‌ی افراد در هر سنی باید دو اصل را در رابطه با نگهداری پوست از مضرات نور خورشید رعایت کنند. اول این‌که حتی الامکان در ارتباط مستقیم با نور خورشید به مدت طولانی قرار نگیرند و دوم اینکه در صورت ضرورت قرار گرفتن خود در مقابل نور خورشید حتما از ضد آفتاب‌های مخصوص پوست خود استفاده کنند.

رباطی افزود: باید توجه داشت که ممکن است بعضی از افراد به نوع خاصی از ضد آفتاب‌ها حساسیت نشان دهند که به این دسته توصیه می‌شود صرفا از ضد آفتاب‌های مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنند.

رباطی در رابطه با تفاوت spf ها گفت: عدد spf یک عدد حفاظتی است یعنی میزان محافظت را در برابر طیف نور ماوراء بنفش B نشان می‌دهند که این عدد‌های درجه شده محافظت کامل را نشان نمی‌دهند و تفاوت چندانی بین آن‌ها مشهود نیست، ولی اگر فردی به طور معمول از ضد آفتاب با درجه SPF 30 چند بار در طول روز استفاده کند، تقریبا محافظت کاملی از پوست خود انجام داده است.

رباطی در رابطه با شروع سن ضد آفتاب‌ها گفت: توصیه پزشکان در شروع ضد آفتاب این است که صرفا از دوران کودکی استفاده از ضد آفتاب را جدی بگیرند، زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد مشکلات پوستی خود را در 20 سال اول زندگی خود کسب می‌کنند،‌ زیرا این عوارض ناشی از سبک زندگی آن‌ها و شیوه‌ی مراقبت آن‌ها با پوست در 20 سال اول زندگی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پوست ، ضدآفتاب ، نورخورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار