ورزش كردن محدود به باشگاه‌هاي ورزشي و يا هواي گرم نيست و در تمام ايام سال افراد مي‌بايست براي حفظ سلامت خود ورزش كنند اما به هنگام زمستان بايد نكاتي را حين ورزش در هواي آزاد رعايت نمايند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ، پژوهشگران به افرادي كه تمايل دارند در هواي سرد ورزش كنند توصيه‌هايي براي انجام ورزش در كنار جلوگيري از بروز سرماخوردگي دارند. 

گفتني است،‌ پژوهشگران براي انجام ورزش در فضاي باز توصيه مي‌كنند تا افراد ابتدا خود را كاملا گرم نمايند و آنگاه شروع به انجام تمرينات ورزشي نمايند. 

بررسي‌ها نشان مي‌دهند،‌ براي ورزش در هواي سرد ابتدا افراد بايد از تمرين‌هاي سبك شروع كنند و بعد رفته رفته به انجام تمرينات سخت و پيچيده بپردازند. 

لباس ورزشي مورد استفاده در فصل زمستان بايد متفاوت با فصل تابستان باشد و بهتر است لباسي چندلايه باشد كه درعين تبادل هوا با محيط خارج مانع از دست رفتن دماي بدن شود. 

اين لباس بهتر است از جنس پنبه باشد تا بتواند عرق بدن را به خود جذب كرده مانع از سرماخوردن فرد شود.

پژوهشگران همچنين مصرف كرم ضدآفتاب حتي در فصول سرد سال را به ورزشكاران توصيه مي‌كنند زيرا اشعه مضر خورشيد مي‌تواند سبب مشكلات پوستي براي افراد شود. 

در پايان پژوهشگران تأكيد مي‌كنند كه افراد پس از انجام تمرينات ورزشي حتما البسه خود را عوض نموده و لباس‌هاي خشك به تن كنند تا دچار سرماخوردگي نشوند 


انتهاي پيام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار