ششمین جلسه دادگاه اختلاس بیمه ایران/ 5

مواجهه حضوری میان متهم "د _س" و متهمین "ف_ه" ، "م_ص" و "الف-س"/ متهم "د_س" از آقایان "ف_ه"، "م_ص" و "الف_س" حلالیت خواست

متهم "د _س" گفت: بنده در عصبانیت آن حرف‌ها را زدم و در شرایط خوبی نبودم، امیدوارم خداوند مرا ببخشد و از اقایان "ف_ه"، م_"س" و "الف- س" حلالیت می‌طلبم.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ در دور جدید رسیدگی مجدد به پرونده اختلاس از بیمه ایران که به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، در ادامه مناظره حضوری بین متهمین "د_س" و متهمین "ف_ه"،" م_ص" و "الف-س" صورت گرفت.  
 
قاضی خطاب به متهم "ف_ه" گفت: متهم "د_س" مدعی شده که ۶۰ هزار درهم برای خرید مبلمان و یک میلیون و ۳۰۰ هزار درهم برای خرید منزل به شما داده، در این مورد آیا دفاعیاتی دارید؟  
 
متهم "ف_ه" پاسخ داد: اظهارات بنده‌‌ همان اظهارات قبلی است، بنده درهمی از آقای "د_س" نگرفته‌ام و همانطور که گفتم ملک را خودم خریدم و با وی فقط رابطه اجتماعی داشتم، چرا که متهم "د_س" تا قبل از این اتهامات آدم شریفی به نظر من می‌رسید.  
 
متهم "د_س" خطاب به قاضی گفت: بنده در عصبانیت آن حرف‌ها را زدم و مبلمان را خود وی خریده است و از آقای "ف_ ه" حلالیت می‌طلبم.
 
متهم "م_ص" در جایگاه حاضر شد و قاضی خطاب به وی گفت: متهم "د_س" مدعی شده که شما متهم به دریافت رشوه به میزان ۲۰ میلیون تومان هستید، آیا این موضوع را قبول دارید؟ 

متهم "م_ص" پاسخ داد: بنده هیچ گونه وجهی دریافت نکردم و مطابق ضوابط و مقررات بانک عمل کردم و خوشحالم که اهل زد و بند نبودم و امیدوارم که دادگاه حکم بر برائت بنده صادر کند.  
 
متهم "د_س" خطاب به قاضی گفت: در روزهای اول بازداشت چون شرایط بدی داشتم اشتباه کردم و اقای گم_ص" پولی از من دریافت نکرده و بنده از وی هم حلالیت می‌طلبم.  
 
متهم بعدی آقای "الف_س" در جایگاه حاضر شد و قاضی خطاب به وی گفت: آقای "د_س" مدعی شدند که شما ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان رشوه دریافت کرده‌اید در این باره توضیح دهید.  
 
متهم"الف_ س" پاسخ داد: بنده صحبت‌های جدیدی ندارم.  
 
متهم "د_س" خطاب به قاضی گفت: بنده مبلغی به اقای "الف_ س" نداده‌ام و آن صحبت‌ها را تحت فشار زده‌ام و از اقای "الف _س" نیز حلالیت می‌طلبم چرا که بنده حتی از تجربیات وی نیز استفاده می‌کردم.  
 
توکلی نماینده دادستان خطاب به متهم "د_س" گفت: چرا این سه نفر را به دریافت این مبالغ و رشوه متهم کردید؟  
 
متهم "د_ س" گفت: بنده در شرایط فشار بودم و در بازجویی این مبالغ را پذیرفتم و شخصی که از من بازجویی می‌کرد این اسامی را بیان می‌کرد.  
 
شریفی وکیل مدافع متهم "الف_س" در دفاع از وی گفت: موکل من در سال ۸۸ سمتی در بانک نداشته که بخواهد تسهیل وجه کند و عدم وجود شاکی خصوصی دلالت بر عدم وجود چنین ادعایی است.  
 
متهم بعدی خانم "ن_ خ" در جایگاه حاضر شد. نماینده دادستان خطاب به وی اظهار داشت: ن_خ متهم به معاونت در اختلاس و پولشویی به میزان ۸۵۳ میلیون و ۶۸۰ ریال است.  
 
متهم ن_خ در پاسخ گفت: این اتهامات را قبول ندارم، این چک‌ها را پدرم به خانه می‌آورد و از من می‌خواست که آن‌ها را نقد کنم و بنده پس از نقد آن‌ها را به پدرم می‌دادم و وی آن‌ها را به آقای "ح" می‌داد و ظهرنویسی چک را نیز پدرم انجام می‌داد.  
 
قاضی خطاب به متهم گفت: شما اطلاع داشتید چک برای پدرتان نیست، پس چرا آن را نقد کردید؟  
 
متهم پاسخ داد: پدرم به من گفت که چک برای آقای "ح" شوهرعمه‌ام است.  
 
متهم بعدی "و_غ" در جایگاه حاضر شد. وی متهم به معاونت در اختلاس و پولشویی به میزان یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۷۰۵ هزار ریال است. 

قاضی خطاب به وی گفت: در دفاع از خود آخرین توضیحات خود را بگویید.  
 
متهم "و_غ" پاسخ داد: بنده قبول دارم که ۸ فقره چک پاس کرده‌ام اما این در حالیست که من اطلاعی از اختلاس نداشتم و به پشت نویسی چک دقت نمی‌کردم و شوهرم خودش پشت چک‌ها را می‌نوشت اما من می‌دانستم چک‌ها برای آقای "ح" است.  
 
قاضی محمدی کشکولی در پایان گفت: ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران به سه شنبه بعد موکول خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: چک ، متهم ، قاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار