دکتر پیوندی گفت: ۷ درصد کودکان ایرانی در معرض سوء تغذیه هستند در حالی که تغذیه با شیر مادردر ۶ ماه اول، سوء تغذیه را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نهمین کنگره اورژانس و طب کودکان گفت: به روز رسانی اطلاعات جامع پزشکی و ارتقاء سلامت و آشنایی با تکنولوژی روز دنیا از جمله اهداف این کنگره است که رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت. 

 وی گفت: کودکان آسیب پذیر‌ترین قشر جامعه هستند و توجه زیادی می‌طلبند، در جهان در کودکان زیر یک سال، از هر ۱۰۰۰ تولد، ۱۶ تا ۱۸ کودک فوت می‌کنند و این آمار در کشورهای صنعتی به ۵ در ۱۰۰۰ می‌رسد که متاسفانه در ۷۵ درصد مواد مرگ کودکان شرایط بد اجتماعی و اقتصادی نقش دارند. 

وی ادامه داد: ۴۵ درصد مرگ و میر در کودکان ۱ تا ۴ سال در اثر سوانح و حوادث است که در تهران به اوج می‌رسد سقوط، خفگی، آتش سوزی و مسمومیت دارویی و غذایی از دیگر علل مرگ کودکان است. 

پیوندی افزود: ما در کشور ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک ۱ تا ۶ ساله و ۶ میلیون کودک ۶ تا ۱۸ ساله داریم که1.3 جامعه را تشکیل می‌دهند بنابراین باید توجه بیشتری به آن‌ها شود و برنامه‌های بهتری برای سلامت آن‌ها داشته باشیم، متاسفانه ما در این زمینه نسبت به کشورهای پیشرفته صنعتی عقب هستیم. 

وی تصریح کرد: ۷ درصد کودکان ایرانی در معرض سوء تغذیه هستند باید در ۶ ماه اول کودک با شیر مادر تغذیه شود تا سوء تغذیه کاهش یابد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سوتغذیه ، کودکان ، جامعه ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.