پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور دانشگاه صنعتی سیرجان را برای تربیت دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های اقیانوس شناسی و علوم جوی انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارانِ کرمان، رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی ایران درحاشیه بازدید از دانشگاه صنعتی سیرجان گفت: با توجه به موقعیت سیرجان و نزدیکی به بندر عباس و وجود نیروی دریایی در این شهر و زیرساخت های لازم برای دوره های آموزشی رشته های مرتبط با اقیانوس شناسی و علوم جوی در مقاطع دکتری وکارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی سیرجان تدریس می شوند.

حمید چگینی افزود:مجوز ایجاد یک مرکز منطقه ای اقیانوسیه ای غرب آسیا نیز دریافت شده است تا دانشجویان خارج از کشور نیز بتوانند در دوره های آموزشی کوتاه مدت این مرکز شرکت کنند و فعالیت های علمی در این شهرستان داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد ارتباط با استان های ساحلی کشور در بخش این آموزشهای جوی ایستگاههای تحقیقاتی هواشناسی فراهم شده و سیرجان مرکز اصلی پذیرش دانشجو با همه امکانات در این زمینه است.

رئیس دانشگاه صنعتی سیرجان نیز خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه های که برای تربیت دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکتری بین این دانشگاه و پژوهشگاه اقیانوس شناسی منعقد شد از ابتدای سال تحصیلی جدید در هر رشته اقیانوس شناسی و علوم جوی 3 نفر، سهمیه پذیرش این دانشگاه است.

محمد باقر رهنما فر افزود: در مجموع بیش از 30 نفر دانشجو در این دانشگاه پذیرفته می شوند./س

برچسب ها: تربیت ، دانشجو ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.