معاون امور حقوقي و بين المللي وزير امور خارجه و عضو هيئت مذاکره کننده هسته اي کشورمان با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در بروکسل ديدار کرد.


ديدار عباس عراقچي با کاترين اشتون صبح امروز انجام شد. همچنين قرار است عصر امروز عراقچي ديداري نيز با جانشين وزير امور خارجه بلژيک داشته باشد . 

در همین حال عراقچي که براي رايزني درخصوص مسايل سياسي و هسته‌اي به برلين سفر کرده گفته بود : آمريکايي‌ها مواضع نادرستي اتخاذ کردند و عبارات نامناسبي به کار بردند و همچنين تصميمي که براي افزودن نام برخي شرکت‌هاي ايراني به فهرست تحريم‌ها انجام دادند ، موجب شد بررسي مجددي درخصوص اين تحولات و ادامه مذاکرات صورت گيرد.

وي در ادامه گفت : اين که يک طرف فکر کند ، مي‌تواند به طور يکجانبه درباره توافق صورت گرفته ،‌ قضاوت کند و افکار عمومي دنيا را مشوش بکند و توافقي را که براساس يک برداشت دوجانبه و با رويکرد برد - برد بوده به نفع خود مصادره بکند ، صحيح نيست  و مورد انتقاد است .

معاون وزير امور خارجه کشورمان افزود : دو طرف ايراني و گروه 5+1 بايد بر رفتارهاي صورت گرفته پس از توافق ژنو مروري داشته باشند که اگر قصد بر رسيدن به يک تفاهم معقول و درستي است بايد بر اساس حسن نيت و تفاهم باشد .

وي با انتقاد از علمکرد اخير آمريکا در افزودن نام برخي شرکتهاي ايراني به فهرست تحريم‌ها افزود :‌ کساني در کنگره آمريکا هستند که قصد دارند با اقدامات خود توافق ژنو را ازبين ببرند و اينکه دولت آمريکا بايد با اين تلاش‌ها مقابله بکند قابل درک است اما اين را نبايد به قيمت زير سئوال بردن توافق و تخريب زمينه‌هاي مذاکره انجام دهد و بسياري از تعابير و اظهارات مقامات آمريکا را نمي‌پسنديم و اعتراض داريم و به آنها نيز اين اعتراض را منتقل کرده‌ايم.

عراقچي درباره ديدارش از برلين گفت : آلمان از نزديک‌ترين شرکاي جمهوري اسلامي ايران در اتحاديه اروپاست و نسبت به ديگر کشورهاي اين اتحاديه در روابط با ايران درک و تفاهم بهتري وجود دارد و به اين علت در شرايط کنوني  براي بررسي تحولات اخير درخصوص مذاکرات ايران و 5+1 پس از توافق ژنو با مقامات آلماني نيز ديدار و گفتگو صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار