مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال 50 مورد وقف جدید به همت واقفان در آذربایجان غربی به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام علی مصائبی در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امسال 50 موقوفه جدید در مناطق مختلف آذربایجان غربی وقف امور خیریه شده است.

وی با بیان اینکه این موقوفات در زمینه واحدهای مسکونی، مغازه، اراضی کشاورزی و باغات هستند، ابراز داشت: درآمد حاصل از این موقوفات در کارهای نیک، کمک به محرومان، توسعه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در مساجد و بقاع متبرکه هزینه خواهد شد.

مصائبی با بیان اینکه 50 مورد وقف جدید در آذربایجان غربی وجود داشت، ادامه داد: تقریبا 5 میلیارد تومان ارزش تقریبی 50 موقوفه ثبت شده است.

وی یادآور شد: جمع موقوفات آذربایجان غربی حدود 6 هزار موقوفه می‌شود که اعم از موقوفات انتفاعی و منفعتی است.

مصائبی در زمینه تحقق سهمیه آذربایجان غربی در زمینه طرح ملی قرآن کریم، تصریح کرد: امسال سهمیه‌ای که برای آذربایجان غربی داده شده 12 هزار نفر بود که تا کنون حدود 13 هزار نفر ثبت‌نام شده است.

وی ادامه داد: در تمام شهرستان‌ها کلاس‌‌‌‌‌‌‌‌ها برگزار می‌شود و اساتید مشغول هستند و در سال آینده آزمون برگزار خواهد شد.

مصائبی اعلام کرد: آذربایجان غربی در کشور پنجمین استان بود که با ثبت‌نام بیش از سهمیه ارائه شده به اتمام رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی متذکر شد: بعضی از اولویت‌ها در حوزه کاری اوقاف و امور خیریه ذاتی بوده که شامل احیای موقوفات، اجرای نیت واقفان، ترویج وقف و اجرای وقف‌های جدید است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.