روزنامه وال استريت ژورنال نوشت نه تنها وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا اعلام کرده اند براي کاهش تحريم ها عليه ايران آماده نيستند بلکه آمريکا و انگليس قول داده اند که اعمال تحريم ها عليه ايران کاهش نيابد و این‌ها اقداماتی نابجاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه امريکايي وال استریت ژورنال در مقاله‌اي به قلم "لورنس نورمن" در شماره امروز خود در اينترنت نوشت:در حالي که وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا روز گذشته در بروکسل پايتخت بلژيک اعلام کردند هنوز آماده کاهش تحريم‌ها عليه ايران در چارچوب توافقنامه هسته اي ماه گذشته نيستند، مقامات آمريکا و انگليس نيز روز گذشته وعده دادند که قدرت‌هاي غربي اعمال تحريم‌ها عليه ايران را کاهش نخواهند داد.

اين روزنامه نوشت هفته گذشته در پي تصميم کنگره آمريکا براي گسترش فهرستي از شرکت‌هاي تحريم شده در ارتباط با ايران، مذاکرات نمايندگان ايران و شش قدرت برتر جهان در راستاي تکميل و اعتماد سازي توافقنامه هسته اي امضاء شده در بيست و چهارم نوامبر گذشته،  ناتمام پايان يافت و گروه ايراني به نشانه اعتراض از تصميم کنگره آمريکا، مذاکرات را ترک کرد و به تهران بازگشت. دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بيش از ده شرکت خارجي و ايراني را همراه با اشخاص ديگر در فهرست سياه خود قرار داد.

اقدام دولت آمريکا در قرار دادن تعداد ديگري از شرکت هاي خارجي و ايراني و همچنين اشخاص در فهرست سياه تحريمي خود در واقع تلاشي از سوي قانونگذاران کنگره آمريکا بود که سعي در اعمال بيشتر تحريم‌ها عليه ايران دارند.

روزنامه وال استريت ژورنال نوشت: اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران به مانند گردبادي است که ممکن است توافقنامه هسته‌اي با ايران را از بين ببرد. عليرغم آنکه مقامات دولت آمريکا اعلام کرده اند تحريم‌هاي جديد عليه ده‌ها شرکت خارجي و ايراني از قبل در جريان بوده است ، مقامات ارشد دولت ايران اظهار داشته اند که اقدام آمريکا در اعمال تحريم هاي جديد ناقض روح فضاي اعتمادسازي و توافقنامه هسته‌اي بدست آمده در ماه گذشته ميلادي در ژنو است.

"ويليام هيگ" وزير امور خارجه انگليس در راه سفر به بروکسل براي شرکت در اجلاس وزراي اتحاديه اروپا گفت احتمالا" طي هفته هاي آينده مذاکرات دشواري با ايران خواهيم داشت. 

وي گفت مي بايست درباره اعمال تحريم ها عليه ايران هشياري را حفظ کرد و تحريم‌ها عليه ايران را که تعليق نمي‌شود را  ادامه داد به طوريکه ايران انگيزه روشن و لازم را براي ايجاد يک توافقنامه جامع و کامل درباره برنامه هاي هسته‌اي داشته باشد.

"جي کارني" معاون مطبوعاتي کاخ سفيد واشنگتن روز گذشته گفت: آمريکا  قصد دارد تحريم‌هاي موجود عليه ايران  که بخشي از توافقنامه هسته‌اي موقت ماه گذشته نبوده است را تکميل کند.

کارني مي گويد دولت آمريکا ضمن آنکه از کنگره اين کشور مي‌خواهد تا از اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران خودداري کند اين اطمينان را به کنگره مي‌دهد که ساختار تحريم‌هاي موجود عليه ايران ادامه خواهد داشت و دولت آمريکا به تلاش خود براي  به نتيجه رساندن تحريم‌هاي موجود عليه ايران ادامه خواهد داد.

بر اساس توافقنامه هسته‌اي ايران و گروه پنج به علاوه يک در ماه گذشته ميلادي، اتحاديه اروپا و آمريکا موافقت کردند  تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال نکنند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار